لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۰

پرسش روز: عملکرد یکساله سفارت مجازی آمریکا برای ایران


سفارت مجازی آمریکا برای ایران، این روزها یک ساله شده است. بخشی که با هدف ایجاد «محیطی برای گفت‌وگو ميان شهروندان ايران و آمريکا» در امور سياست، فرهنگ و مردم ایجاد شد و از جمله اهداف آن «ارتباط مستقیم با مردم ایران» ذکر شده بود.

در زمان ایجاد این سفارت مجازی معاون وزیر خارجه آمریکا از جمله گفته بود که کشورش، خواهان افزایش دانشجویانی است که برای تحصیل به آمریکا می‌آیند و می‌خواهد این اطمینان حاصل شود که «دانشجویان بیشتر و بیشتری از ایران به آمریکا می‌آیند».

در چند روز گذشته نیز همزمان با یکساله شدن سفارت مجازی آمریکا برای ایران، وزارت خارجه آمریکا، تغییرات جدید در روند صدور ویزا را برای شهروندان ایرانی تشریح کرده است.
تغییراتی که در مورد روند رسیدگی به درخواست ویزای شهروندان ایرانی است و به آنها نوید داده شده که وزارت خارجه آمریکا، درصدد است خدمات بهتری را به متقاضیان ایرانی دریافت ویزای آمریکا ارائه کند.

شما در یک سال گذشته عمکرد سفارت مجازی آمریکا را چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا به این سفارتخانه مجازی سری زده‌اید؟ فکر می‌کنید این اقدام تا چه حد در حل برخی از مسائل مردم ایران راه‌گشا بوده است؟
XS
SM
MD
LG