لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۲

تساوی استقلال و مس، و برتری پرماجرای استیل آذین


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
در هفته بیست و پنجم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، جام خلیج فارس، تیم استقلال در میزبانی مس کرمان به تساوی بدون گل رسید تا تیم سپاهان در خانه شهرداری تبریز فرصت دستیابی به رده دوم را داشته باشد.

استقلال در حالی که یک فرصت زودهنگام را از دست داد، در نیمه نخست یک بازی سرد و بی‌روح را انجام داد و در نیمه دوم که هوا سرد‌تر شد در ورزشگاه کم تماشاگر آزادی تهران یک بازی تهاجمی اما بدون گل را سپری کرد.

استقلال پس از تساوی یک بر یک در السد قطر بار دیگر هوادارانش را راضی نکرد. پیش از مسابقه بدون گل آبی پوشان با مردان صمد مرفاوی مسائل حاشیه‌ای همچنان بر استقلال حاکم بود.

مجتبی جباری و بیژن شکوری نخستین حاشیه‌سازان آبی‌پوشان بودند. در پی منع شدن آنان از حضور در تمرینات، ابتدا اعلام شد که اخراج شده‌اند؛ سپس تصمیم‌گیری به کادر مربیگری محول و بعد از سوی کادر مربیان به کمیته انضباطی سپرده شد.

در گام نخست به درخواست کادر فنی این دو از سفر روز جمعه شب به عربستان برای مسابقه با النصر در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا محروم شدند. جباری به دلیل گفت‌و‌گوی رسانه‌ای علیه کادر فنی و کوشکی به جرم فحاشی به کادر فنی مشکل آفرین شدند. استقلال با النصر در روز ۲۴ اسفند در ریاض پیکار می‌کنند.

در آستانه مسابقه استقلال با مس، مهدی امیرآبادی که در مسابقه با السد پیستون چپ ثابت استقلالی‌ها بود، ورزشگاه آزادی را ترک کرد. خبرگزاری فارس با تکیه به گفته بعضی حاضران عنوان کرده است که امیرآبادی به دلیل قرار نداشتن در فهرست بازیکنان اصلی تیم قهر کرده است.

پیروزی پرگل نفت بر پیکان

در حضور تماشاگرانی کم تعداد در تهران نفت تهران در ادامه خودیابی‌اش تیم پیکان قزوین را چهار بر یک شکست داد.

برای نفت نگران از انتقال به اراک فری ‌یرا در دقیقه هشت، محمد‌رضا ناصحی در دقیقه ۴۵، مرتضی پورعلی گنجی در دقیقه ۷۹ و محمدرضا نیک نهال در دقیقه ۸۵ گل زدند و تک گل یاران حمید علی دوستی را بهشاد یاورزاده در دقیقه ۸۲ به ثمر رساند.

نفت با این پیروزی پیکان را به رده پانزدهم فرستاد و خود با ۲۷ امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفت.

نخستین پیروزی پرماجرای استیل آذین

در شروع هفته بیست و پنجم لیگ بر‌تر استیل آذین با دو گل میلاد زنیدپور و تک گل بابک لطیفی سه بر یک صبای قم را در ورزشگاه خالی از تماشاگر تختی تهران شکست داد. استیل آذین با ۲۳ امتیاز یک رده بالا آمد و پیش از مسابقه پاس با پرسپولیس در بعد از ظهر دوشنبه، در پله هفدهم ایستاد.

در این مسابقه علی پروین به دلیل نداشتن کارت سرمربیگری برای یک تیم لیگ برتری بر روی سکو‌ها نشست و تیم را رهبری کرد. او پیش از مسابقه گفته بود که از این به بعد بالای سر تیم خواهد بود.

این بازی اختلاف محمد خاکپور، سرمربی کناره‌گیری کرده استیل آذین، با علی پروین را علنی کرد. خاکپور بعد از سکوتی طولانی در مورد دلیل کناره‌گیری‌اش سرانجام روز پس از پیروزی استیل بر صبا در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری دانشجویان ایران در مورد اینکه در تصمیم گیری استقلال نداشته است، گفت «نمی‌خواستم مربی فرمایش باشم».

او افزود: «در مکتبی که من بزرگ شده‌ام و بزرگانی همچون مرحوم دهداری و محمد مایلی کهن بوده‌اند. هیچ موقع نمی‌خواهم مربی فرمایشی باشم و ترجیح می‌‌دهم در چنین فضایی کار نکنم.»

خاکپور در مورد اینکه منظور از «مربی فرمایشی» دخالت‌های علی پروین است یا نه به این شکل پاسخ داد: «نمی‌‌خواهم از کسی نام ببرم. در فوتبال حرفه‌ای هر شخصی در هر پستی قرار بگیرد، باید در چارچوب وظایفش عمل کند.»

از سوی دیگر علی پروین در خبرگزاری فارس اعلام کرد: «باید بیشتر در کار محمد خاکپور دخالت می‌‌کردم. خودش تصمیم گرفت که برود. پس از یکی از تمرینات که خاکپور با بازیکنان خداحافظی کرد پنج بار به موبایلش زنگ زدم اما جوابم را نداد. برای هر کسی این کار را نمی‌کنم.»

پروین افزود: «محمد خاکپور یکی از بهترین شاگردان من بود و او را بسیار دوست دارم. اما مسائلی پیش آمد که صلاح دانستم آن‌ها را گوشزد کنم... خاکپور خودش رفت اما من باید بیشتر از این در کارش دخالت می‌‌کردم و در زمان او کم دخالت کردم.»

سرمربی پیشین تیم‌های ملی و پرسپولیس در مورد گزینش سرمربی تازه برای تیم استبل آذین گفت که سه گزینه مورد نظر هستند که در این هفته معرفی خواهد شد.

او با اعلام مخالفت با مربی خارجی، احتمال انتخاب فرهاد کاظمی را رد نکرد. کاظمی با «منشوری شدن» از سوی مسئولان فوتبال از سرمربیگری در لیگ بر‌تر محروم شد.

با این حال پروین در میان خبرنگاران اعلام کرد که در مسابقه با صبا او آرایش بازیکنان تیم استیل آذین را تعیین کرده است و از روی سکو دستورات را صادر می‌کرده است. در اواسط نیمه دوم که حکم به تعویض حسین کعبی صادر شد، بازیکن پیشین تیم ملی به حالت قهر به رختکن رفت. کعبی در این فصل پیشینه اختلاف با پروین و محرومیت از تمرین را به یاد می‌آورد.

امید نمازی که توسط خاکپور به عنوان مربی به استیل آمده بود در مسابقه با صبا مسئولیت سرمربیگری موقت تیم را داشت و در پایان پیروزی را حاصل کار خاکپور اعلام کرد.

صادق درودگر، سرپرست تیم استیل آذین هم در جمع خبرنگاران گفت: «اگر علی پروین امروز روی نیمکت نبود دلیلش این است که کارت مربیگری‌اش هنوز صادر نشده است. ایشان با تلفن با من تماس می‌‌گرفت و نظراتش را منتقل می‌‌کرد.»
XS
SM
MD
LG