لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۵

تساوی استقلال و سپاهان؛ ذوب آهن از شکست پیروزی ساخت


در آغاز هفته بيست و چهارم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، استقلال در نبرد سنگين با سپاهان از شکست تساوی ساخت و ذوب آهن در خانه صبای قم از شکست به پيروزی رسيد.

با اين نتايج ذوب آهن در صدر جدول موقعيت خود را بهتر کرد و تيمهای استقلال و سپاهان همچنان در رده های دوم و سوم باقی ماندند. مسابقه های روز جمعه برای موقعيت تيمهای تعقيب کننده سه تيم پيشتاز و گريز از منطقه سقوط اهميت دارد.

در فولادشهر اصفهان استقلال نبردی سنگين و نفسگير را با سپاهان پشت سر گذاشت و در دوم دقيقه سه دقيقه وقت تلف شده، ارسال توپ توسط حوار ملا محمد، بازيکن تازه نفس عراقی با ضربه سر مهدی سيدصالحی دروازه مهدی رحمتی را فرو ريخت و استقلال را از شکستی سرنوشت ساز رهانيد.

در نيمه نخست در پی ارسال يک کرنر از راست و در هم ريختگی مدافعان تيم آبی پوش تهرانی باعث شد تا در دقيقه ۳۸ احمد جمشيديان بی درنگ با يک شليک به موقع سپاهان را پيش بيندازد و تا استانه يک پيروزی باارزش پيش ببرد.

اگر سپاهان گل ديرهنگام را نمی پذيرفت، در رده دوم جانشين حريف می شد.

گزارشها حاکی است که نزديک به ۲۰ دقيقه پيش از آغاز بازی ورزشگاه فولادشهر اصفهان پر از تماشاگران بود و در زمان برگزاری بازی نزديک به ۱۴ هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند.

تماشاگران هوادار استقلال عليه خسرو حيدری بازيکن پيشين خود و کنونی سپاهان شعارهای تندی دادند که پرويز مظلومی سرمربی استقلال اعتراض خود را به هواداران تيمش نشان داد.

در مقابل هواداران سپاهان هم شعارهايی عليه مهدی سيدصالحی مهاجم تيم استقلال سر دادند که روزگاری گلزن سپاهان بود.

پس از پايان بازی يکی از توپ جمع کن ها قصد داشت به فرهاد مجيدی کاپيتان تيم استقلال حمله کند که با ممانعت بازيکنان استقلال روبرو شد. در همين هنگام رحمتی به حنيف عمران زاده معترض شد و اين دو با يکديگر درگيری لفظی پيدا کردند.

پیروزی ذوب آهن

ناکام ماندن سپاهان در واپسين لحظه های مسابقه همزمان با گريز همشهری اش از شکست در خانه صبای قم و پيروزی دو بر يک بود. رامين رضاييان در دقيقه ۸۲ تيم صبا را پيش انداخت و در يک قدمی پيروزی قرار داد. اما گلهای ديرهنگام فرشيد طالبی در دقيقه ۹۰ و محمد قاضی در دقيقه ۲+۹۰ باعث شد تا ذوب آهن در صدر از تعقيب کنندگان دو امتياز ديگر فاصله بگيرد.

عبدالله ويسی، سرمربی تيم صبا که پيروزی را در لحظه های پايانی تا حد شکست از دست داد، در نشست با خبرنگاران گفت:«صبا بازی خوبی ارائه کرد و در دقايق آخر هم توانستيم به گل برسيم اما متأسفانه در دقيقه ۹۱ غرور و تکبر بی ‌جای محسن بياتی ‌نيا مهاجم تيم ما و خودخواهی در پاس دادن به هادی اصغری - که در موقعيت صددرصد گل بود - توپ بياتی نيا به بيرون رفت و در بازگشت ورق به سود ذوب‌آهن برگشت. »

وی افزود:«ديگر فکر نمی کنم بتوانم با تيمی کار کنم که در آن از رفاقت و دوستی خبری نيست. اگر بخواهم بمانم و با رفتنم مخالفت کنند محسن بياتی ‌نيا بايد از تيم اخراج شود.»

در فاصله ده دور تا پايان ليگ برتر اين فصل ايران، ذوب آهن ۴۸ امتياز دارد و تيمهای استقلال و سپاهان به ترتيب ۴۴ و ۴۳ امتياز. سپاهان يک بازی کمتر از دو رقيب بالاتر از خود دارد.

تراکتورسازی تبريز با ۳۸ امتياز، مس کرمان و پرسپوليس تهران هرکدام با ۳۷ امتياز روز جمعه به ترتيب ميزبان استيل آذين، نفت تهران و فولاد اهواز هستند.
تيمهای شهرداری تبريز، شاهين بوشهر، نفت تهران، پيکان، پاس و استيل آذين برای گريز از سقوط پيکار می کنند.
XS
SM
MD
LG