لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۴۰

علم‌الهدی به روحانی: بدون پاسبان و فیلتر مشکلات فرهنگی حل نمی‌شود


احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد
احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، روز پنج‌شنبه در واکنش به سخنان حسن روحانی، رییس جمهوری ایران تاکید کرد که حل مشکلات فرهنگی کشور بدون «پاسبان، ون، فیلتر و دیوار» ممکن نیست.

به تازگی آقای روحانی با انتقاد از برخوردهای فیزیکی با زنان در رابطه با حجاب گفته بود که فرهنگ جامعه «با ون، مینی‌بوس و پاسبان و سرباز درست نمی‌شود».

وی همچنین از فیلترینگ گسترده رسانه‌های اینترنتی نیز انتقاد و تاکید کرده است که با «فیلتر و دیوار» چیزی حل نمی‌شود و اگر حکومت، وبسایت‌ها را فیلتر می‌کند، نسل جوان نیز فیلترشکن می‌سازد.

اما امام جمعه مشهد این اظهارات را خطا می‌داند و بر لزوم برخوردهای سختگیرانه در رابطه با مسائل فرهنگی تاکید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای علم‌الهدی روز پنج‌شنبه ۲۰ شهریور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «ما هم قبول داریم که با ون، پاسبان، فیلتر و دیوار نمی‌شود مشکلات فرهنگی را برطرف کرد، اما بی‌شک بدون ون، پاسبان، فیلتر و دیوار هم نمی‌شود از مشکلات فرهنگی عبور کرد».

به گفته او، «اقدامات فرهنگی باید همراه با پدافند فرهنگی باشد و در صورتی که پدافند فرهنگی نداشته باشیم هرگونه اقدام فرهنگی جوابگو نخواهد بود».

امام جمعه مشهد پیش از این نیز سیاست‌های فرهنگی دولت حسن روحانی را مورد انتقادات شدید خود قرار داده بود و از جمله خرداد ماه امسال که آقای روحانی گفته بود «با زور و شلاق نمی‌شود مردم را به بهشت فرستاد»، آقای علم الهدی در واکنش به او اظهار داشت: «با همه قدرت در مقابل کسانی که قصد دارند جلوی بهشت رفتن مردم را بگیرند خواهیم ایستاد».

اما همان زمان با بالا گرفتن انتقاد روحانیون محافظه‌کار از حسن روحانی وی آنها را متوهم نامید و گفت که «برخی دچار توهم هستند و مدام غصه دین و آخرت مردم را می‌خورند».

XS
SM
MD
LG