لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۱

فرمانداری تهران: با انتقال افراد به تهران برای رای‌گیری برخورد می‌شود


یک مقام فرمانداری تهران روز جمعه، ۷ اسفند، تاکید کرد که انتقال سازمان‌دهی‌شده اهالی شهرستان‌ها به تهران برای رای‌دهی یک «تخلف» است و در صورت وقوع با عوامل آن «برخورد خواهد شد».

بحثی که روزهای اخیر در رابطه با دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شکل گرفته و واکنش فعالان سیاسی و مقامات ایران را به دنبال داشته، احتمال انتقال شمار بسیاری از اهالی شهرستان‌های ایران به تهران برای دادن رای به نفع اصول‌گرایان بوده است.

این بحث به ویژه با سخنان رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی، بالا گرفت که عنوان کرد که اصول‌گرایان برای آوردن «یک میلیون نفر به تهران» با هدف بالا بردن رأی نامزدهای خود در حوزه انتخابیه تهران «جلسات سری» برگزار کرده‌اند.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، روز انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در گفت‌وگویی با علی اصغر ناصربخت، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری تهران، از احتمال وقوع این مسئله پرسیده، اما آقای ناصربخت پاسخ داده که تاکنون تخلفی گزارش نشده است.

آقای ناصربخت همچنین هشدار داده است: «بازرسان ویژه وزارت کشور و نمایندگان فرماندار در تمامی حوزه‌های رای‌گیری در صورت مشاهده چنین تخلفی آن را سریعا به ما اطلاع داده و ما بلافاصله با آن برخورد خواهیم کرد.»

پیش از این عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران نیز تاکید کرده بود که انتقال سازماندهی شده یک میلیون نفر به تهران برای شرکت در انتخابات هفتم اسفند تخلف است.

وی در این باره گفته است: «برای انتخابات مجلس در دور اول هر کس هر کجا که باشد در روز انتخابات می‌تواند رای دهد و از نظر قانونی مشکلی نیست، اما اگر این‌ها سازمان‌دهی شده و هدف‌دار باشد تخلف است و ما با آن برخورد می‌کنیم.»

انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از صبح امروز (جمعه) در حال برگزاری است. وزارت کشور پیش‌بینی کرده که میزان مشارکت مردم ۶۵ تا ۷۵ درصد باشد. این در حالی است که برخی از گروه‌ها و فعالان سیاسی نظیر حزب ملت و جبهه ملی اعلام کرده‌اند که در انتخابات امروز شرکت نمی‌کنند.

از سوی دیگر گروه‌ها و چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان به رغم ردصلاحیت‌ گسترده نیروهای خود تصمیم به حضور در این انتخابات و رقابت با اصول‌گرایان گرفته‌اند.

XS
SM
MD
LG