لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۳۴

بازداشت ۱۲ نفر به دست سپاه به اتهام «ترویج فساد فرهنگی»


سپاه فجر استان فارس اعلام کرد که ۱۲ نفر را به اتهام «ترویج فساد فرهنگی در فضای مجازی» بازداشت کرده و شماری از مانکن‌ها و طراحان لباس را نیز تحت تعقیب قضایی قرار داده است.

اطلاعیه سپاه فجر روز چهارشنبه، ۱۹ خرداد، در خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، بازتاب یافته است که عنوان می‌کند افراد بازداشت‌شده «از عوامل اصلی پروژه عنکبوت» هستند.

«پروژه عنکبوت» اصطلاحی‌ است که سپاه پاسداران ایران به بهانه آن تاکنون دست به بازداشت ده‌ها کاربر شبکه‌های اجتماعی و فعالان اینترنتی زده و آنان را به «ترویج فساد» و تلاش برای «تغییر سبک زندگی ایرانی‌ـ‌اسلامی» متهم کرده است.

در اطلاعیه روز چهارشنبه سپاه فجر آمده که «تعداد ۲۰ مکان و واحد صنفی نظیر آتلیه، مزون و طراح لباس به مکان ترویج فساد و فحشا تبدیل شده که به تولید و انتشار تصاویر مبتذل و غیراخلاقی از خانواده‌ها و افراد در فضای مجازی مبادرت می‌کرده‌اند».

این اطلاعیه می‌افزاید که نیروهای امنیتی سپاه فجر با اقدامات اطلاعاتی و رصد فعالیت‌های این شبکه، به دستور مقام قضایی ضمن پُلمب این واحدهای صنفی، تعداد ۱۲ نفر را دستگیر کرده‌اند.

سپاه پاسداران اواخر اردیبهشت‌ماه نیز از شناسایی ۱۷۰ نفر از اداره‌کنندگان صفحه‌های مدلینگ در شبکه‌های اجتماعی و بازداشت هشت نفر از آنها طی «پروژه عنکبوت ۲» خبر داده بود.

در ادامه بیانیه سپاه فجر آمده است: «تعدادی از اعضای این شبکه به برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس دعوت شده و تحت آموزش قرار گرفته‌اند که پس از فراگیری آموزش‌هایی نظیر آرایشگری و طراحی لباس اقدام به تهیه تصاویر، کلیپ و فیلم‌های مبتذل در برخی آتلیه‌ها و استودیوها نموده‌اند.»

این نهاد نظامی همچنین شماری از بازداشت‌شدگان را به ارتباط با «بیگانگان» متهم کرده و گفته است که آنها «در دام عناصر بیگانه و پروژه نفوذ فرهنگی گرفتار شده و در پوشش سازمان‌های خیریه ده‌ها هزار دلار برای طراحی و اجرای پروژه ترویج فساد در کشور دریافت نموده بودند».

پیش از این علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از فضای مجازی به عنوان «میدان واقعی جنگ» یاد کرده و گفته بود که «روحانیون و طلاب، باید مسلح و آماده وارد عرصه مقابله با شبهات و تفکرات غلط و انحرافی شوند».

XS
SM
MD
LG