لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۲

یک مقام وزارت علوم: مجوز دانشگاه احمدی‌نژاد باطل شده است


یک مقام وزارت علوم ایران اعلام کرد که شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز دانشگاه ایرانیان با مدیریت محمود احمدی‌نژاد را باطل کرده است و این دانشگاه دیگر امکان فعالیت ندارد.

حسین حسینی، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، روز سه‌شنبه، ۱۴ مرداد در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، اظهار داشت که شورای عالی انقلاب فرهنگی اخیرا با صدور مصوبه‌ای مجوز پیشین خود به دانشگاه ایرانیان را «بلااثر و فاقد وجاهت» دانسته است.

شورای عالی انقلاب فرهنگی مرداد ماه گذشته و در آخرین روزهای ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد مجوز فعالیت دانشگاه ایرانیان به ریاست آقای احمدی‌نژاد را صادر کرد، اما هفته گذشته یکی از معاونان شورای یاد شده اعتبار این مجوز را منوط به رای شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم مرتبط دانست و گفت که اگر شورای گسترش با تاسیس دانشگاه ایرانیان «موافقت اصولی» نداشته باشد، مجوز شورای انقلاب فرهنگی هم بلاموضوع خواهد بود.

در این حال مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم تاکید می‌کند که این دفتر مجوزی برای دانشگاه ایرانیان صادر نکرده است و «بنابراین دانشگاه آقای احمدی‌نژاد هیچ مجوزی برای ادامه فعالیت ندارد».

حسین حسینی اظهار داشت: «شورای عالی انقلاب فرهنگی با این فرض که دفتر شورای گسترش وزارت علوم با ایجاد این دانشگاه موافق است، موافقت اصولی خود را اعلام کرد اما حتی نام این دانشگاه را هم تایید نکرد».

پیش از این روابط عمومی دانشگاه ایرانیان مدعی شده بود که شورای گسترش آموزش عالی «به صراحت» موافقت خود را با مجوز دانشگاه ایرانیان اعلام کرده و این امر در نامه رسمی وزارت علوم قید شده است.

اما آقای حسینی در گفت‌وگوی دیگری با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، می‌گوید که موافقت پیشین این شورا مربوط به تاسیس دانشگاهی در خارج از تهران با اعضای هیات منصفه دیگری بود که به دنبال استعفای بیش از ۵۰ درصد اعضای آن هیات منصفه، مجوز شورای گسترش نیز خود به خود بلااثر شده است.

اظهارات آقای حسینی اما واکنش یکی از اعضای هیات رییسه دانشگاه ایرانیان به نام هاشمی را به همراه داشته که خبرگزاری تسنیم آن را بازتاب داده است.

آقای هاشمی اظهار داشت: «اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای مبنی بر لغو مجوز دانشگاه داشته خیلی روشن می‌تواند آن را به صورت مستند ارائه کند و حتی آن را در سایت خود قرار دهد مانند تمام مصوباتی که تاکنون منتشر کرده است. اگر وزارت علوم هم ابلاغیه‌ای در این زمینه دارد، باید شماره ابلاغیه را درج یا تصویر آن را منتشر کند».

به گفته او، سخنان آقای حسینی برداشت شخصی او از صحبت‌های معاون شورای عالی انقلاب فرهنگی است و او با این کار «فرافکنی» می‌کند.

این عضو هیات رییسه دانشگاه ایرانیان در نهایت گفت: «بعضی‌ها با وارد آوردن نیرو و فشار سیاسی سعی می‌کنند تا به هر قیمتی مجوز تاسیس این دانشگاه لغو شود. دوستان هم به دلیل اینکه می‌فهمند این مسئله چه تبعات حقوقی خواهد داشت آن را به گردن یکدیگر می‌اندازند و از جواب صریح دوری می‌کنند».

دانشگاه ایرانیان تاکنون حاشیه‌های بسیاری را به دنبال داشته که در یک مورد آن، مسئولان دولت حسن روحانی اعلام کردند که آقای احمدی‌نژاد در آخرین روز ریاست جمهوری خود ۱۶ میلیارد تومان از حساب دولت به حساب دانشگاه ایرانیان واریز کرده است.

XS
SM
MD
LG