لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۵:۳۷

«حادثه تروریستی» در نزدیکی پارلمان بریتانیا دست‌کم چهار کشته بر جای گذاشت


محوطه اطراف پارلمان بریتانیا در لندن روز چهارشنبه دوم فروردین صحنه خشونت و تیراندازی‌ بود به طوری که بر اساس گزارش‌های منتشره، دستکم چهار نفر کشته و ۲۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات مجلس عوام بریتانیا عنوان کرد که نیروهای پلیس یک مهاجم مسلح را بیرون از پارلمان با شلیک گلوله هدف قرار داده‌اند.

این گزارش عنوان می‌کند که فرد مهاجم با یک چاقوی بزرگ به در وروردی پارلمان هجوم برده و یکی از افراد پلیس را مصدوم کرده است.

گزارش‌های بعدی که حاوی اظهارات مارک رولی، رییس شاخه ضد تروریسم پلیس بریتانیا‎، است خبر می‌دهد که پلیس مضروب و فرد مهاجم هر دو کشته شده‌اند.

حادثه تروریستی در پارلمان بریتانیا
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:29 0:00


پلیس بریتانیا از همان ابتدا اعلام کرده بود که این حادثه را به عنوان رخدادی تروریستی در نظر گرفته است.

اما اقدام فرد مهاجم در زیر گرفتن عابران قبل از حمله به پلیس ابعاد بزرگ‌تری به ماجرا بخشیده است.

شاهدان می‌گویند که یک خودرو روی پل وست‌مینستر که کنار پارلمان واقع شده ناگهان به سمت پیاده‌رو منحرف شده و عابران را زیر گرفته است.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که دست‌کم پنج نفر در این رخداد مجروح شده‌اند و همچنین یکی از مجروحان نیز پس از انتقال به بیمارستان جان باخته است. اما رییس شاخه ضد تروریسم پلیس بریتانیا‎ شمار قربانیان این رخداد را دو نفر اعلام کرد.

اما اروپا در یک سال گذشته شاهد چند رخداد مشابه بوده که تروریستی بوده‌اند از جمله هجوم یک کامیون به بازارچه‌ای در شهر برلین که ۱۲ کشته بر جای گذاشت و در نهایت داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.

از سویی امروز، ۲۲ مارس، نیز سالروز حملات تروریستی در مترو و فرودگاه بروکسل است که بیش از سی نفر قربانی گرفت. مسئولیت آن حملات را هم داعش پذیرفت.

مقامات پلیس تاکید کرده‌اند که در رابطه با رخدادهای امروز «تحقیقات کامل ضدتروریستی» انجام می‌گیرد.

پارلمان بریتانیا و محوطه اطراف آن از جمله پل وست‌مینستر که در مجاورت ساعت معروف «بیگ بن» قرار دارد از مناطق توریستی و پرتردد لندن به شمار می‌آید.

XS
SM
MD
LG