لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۴

فیلم «فروشنده» در میدان ترافالگار لندن به نمایش در می‌آید


شهاب حسینی و ترانه علیدوستی در نمایی از فیلم فروشنده، ساخته اصغر فرهادی
شهاب حسینی و ترانه علیدوستی در نمایی از فیلم فروشنده، ساخته اصغر فرهادی

شهردار لندن اعلام کرد، فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی که در این دوره از جوایز اسکار نامزد شده است، در یکی از میادین اصلی پایتخت بریتانیا به‌طور رایگان به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، صادق خان روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن این اقدام را در راستای حمایت لندن از «کثرت‌گرایی» خواند و از این شهر به عنوان «کانون بین‌المللی خلاقیت» و الگوی این «کثرت‌گرایی» نام برد.

به گفته آقای خان، فیلم فروشنده روز برگزاری مراسم اسکار، هشتم اسفند، در میدان ترافالگار به نمایش گذاشته خواهد شد.

اصغر فرهادی پیش از این در اعتراض به فرمان دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، مبنی بر منع ورود شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان از جمله ایران به ایالات متحده، اعلام کرد که در مراسم اسکار امسال شرکت نمی‌کند.

آقای فرهادی در نامه خود عنوان کرده بود که سفرش به آمریکا با «اما و اگرهایی» همراه است که برای او «به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست»، حتی اگر برای سفرش به آمریکا استثنایی قائل شوند.

فرمان ترامپ که شامل شهروندان ایران نیز می‌شد با دستور قاضی فدرال ایالت واشینگتن از روز ۱۶ بهمن به‌طور موقت، به حالت تعلیق آمد، امری که با شکایت دولت ترامپ مواجه شد، اما دادگاه استیناف در سانفرانسیسکو نیز به تعلیق فرمان آقای ترامپ رای داد.

قبل از اعتراض اصغر فرهادی به فرمان رییس‌جمهوری آمریکا، ترانه علیدوستی، بازیگر فیلم فروشنده نیز اعلام کرده بود که در مراسم اسکار حضور نخواهد یافت.

XS
SM
MD
LG