لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۱

علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال ایران شد


علی کفاشیان در روز ثبت نام برای نامزدی ریاست فدراسیون فوتبال
علی کفاشیان در روز ثبت نام برای نامزدی ریاست فدراسیون فوتبال

سرانجام پس از یک سال و نیم محرومیت تعلیقی، روز چهارشنبه مجمع فدراسیون فوتبال ایران علی کفاشیان را به ریاست فدراسیون فوتبال انتخاب کرد.


علی کفاشیان، تنها نامزد انتخابات تعیین ریاست فدراسیون فوتبال بود و شاهرخ شهنازی، نامزد دیگر انتخابات، سه شنبه شب اعلام انصراف کرده بود.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، محسن صفايی فراهانی، رييس مجمع فدراسيون فوتبال، در مراسم روز چهارشنبه با این توضیح كه بر طبق قوانين، با وجود يک كانديدا رأی گيری انجام نمی شود، علی كفاشيان را به عنوان رييس فدراسيون فوتبال معرفی كرد.


علی کفاشیان، که همزمان دبیرکلی کمیته ملی المپیک ایران را نیز برعهده دارد، پیشتر گفته بود که با حفظ سمت در فدراسیون فوتبال مشغول خواهد شد و یک نفر را به عنوان سرپرست برای انجام امور مربوط به بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن تعیین خواهد کرد.


در نشست روز چهارشنبه مجمع انتخاب رییس و هیأت رییسه فدراسیون فوتبال، همچنین مهدی تاج به عنوان نایب رییس اول، عزيز محمدی به عنوان نایب رییس دوم، و فريده شجاعی به عنوان نایب رییس سوم برگزیده شدند.

نشست مجمع انتخابات رییس و هیأت رییسه فدراسیون فوتبال پیش از این دو بار لغو شده بود. یک بار به علت کناره گیری ۱۲ نامزد مسئولیت های مختلف فدراسیون و بار دیگر به دستور فیفا؛ چرا که فیفا حضور محمد علی آبادی، معاون رییس جمهوری اسلامی و رییس سازمان تربیت بدنی، را به عنوان نامزد ریاست فدراسیون فوتبال، نقض قانون عدم مداخله دولت در امور فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود.


انتخابات روز چهارشنبه، بر پایه اساسنامه جدید و مورد تایید فیفا، و با حضور ۶۷ عضو مجمع عمومی برگزار شد.


محمد علی آبادی، رییس سازمان تربیت بدنی، مهدی مهدوی کیا، کاپیتان تیم ملی فوتبال، و لوکا بوناچیچ، سرمربی تیم قهرمان جام حذفی ایران (سپاهان)، از جمله غایبان روز چهارشنبه مجمع بودند.


نمایندگان فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، و کنفدراسیون فوتبال آسیا( ای.اف.سی) نیز در نشست روز چهارشنبه حضور داشتند.


پیشتر، هنگامی که قرار بود مجمع در روز پانزدهم آذر تشکیل شود، فیفا اعلام کرده بود که محمد علی آبادی و معاونش، کیومرث هاشمی، حق حضور در مجمع را ندارند.


اما آقای علی آبادی با اعلام این که خود از نامزدی کناره گیری کرده گفته بود: «پس از انتخابات راجع به روند تدوین اساسنامه جدید دست به افشاگری خواهد زد.»


در نشست روز چهارشنبه مجمع انتخاب رییس و هیأت رییسه فدراسیون فوتبال، همچنین مهدی تاج به عنوان نایب رییس اول، عزيز محمدی به عنوان نایب رییس دوم، و فريده شجاعی به عنوان نایب رییس سوم برگزیده شدند.


هیأت رییسه جدید در نخستین گام باید سرمربی جدیدی برای تیم ملی فوتبال ایران برگزیند. کمیته انتقالی پیش از این پیشنهاد سرمربیگری آرتور جورج پرتغالی را رد کرده بود.


انتخابات روز چهارشنبه در حالی برگزار می شد که یک شب پیش از آن، تیم ملی ایران به سرمربیگری محمود ابراهیم زاده، مربی دستیار لوکابوناچیچ در سپاهان، عازم دوحه شد تا دومین بازی تدارکاتی تیم ملی در راه جام جهانی ۲۰۱۰ را بدون ملی پوشان مقیم اروپا، با تیم ملی قطر انجام دهد.


XS
SM
MD
LG