لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۱

استقلال خوزستان قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد


با پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال خوزستان با سرمربیگری عبدالله ویسی در رده نخست ایستاد و جام قهرمانی را نصیب خود کرد.

در هفته آخر لیگ برتر هر هشت بازی به صورت همزمان برگزار شد. استقلال خوزستان که امتیازی برابر با پرسپولیس داشت اما از تفاضل گل بهتری برخوردار بود، سرنوشت خود را به احتمالات نسپرد. آبی‌پوشان جنوب در خانه موفق شدند با دو گل بر ذوب آهن غلبه کنند.

رحیم زهیوی زننده هر دو گل تیمش بود تا استقلال خوزستان برای نخستین بار، جام قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

فرناندو ده خسوس، محمد طيبی، موسی كوليبالی، عقيل كعبی، دانيال ماهينی، فرشاد سالاروند (روح‌الله سيف‌الهی)، ميثم دورقی (فيليپه برتولدو)، حكيم نصاری، فرشاد جانفزا (پيمان شيرزادی)، حسن بيت سعيد و رحيم زهيوی بازیکنان استقلال خوزستان در این رقابت تاریخی بودند.

پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مقابل راه آهن به بردی پر گل نیاز داشت. راه آهن هم برای فرار از سقوط باید به برتری می‌رسید اما بیش از یکساعت از زمان این بازی، کم افت و خیز بود.

چه بسا اگر داور در نشان دادن نقطه پنالتی در دقیقه ۸۲ دچار اشتباه نمی‌شد، احتمال تساوی بدون گل نیز وجود داشت. بازیکنان راه آهن دقایقی به این تصمیم اعتراض کردند و فردوسی پور گزارشگر پخش زنده بازی از صداوسیما هم معتقد بود خطا بیرون از محوطه جریمه رخ داده.

رامین رضاییان از روی نقطه پنالتی توانست گل اول را بزند. احمد نوراللهی دومین گل را به ثمر رساند. زننده تک گل راه آهن هم مهرداد محمدی بود. نتیجه‌ای که نه باعث قهرمانی پرسپولیس شد و نه حفظ راه آهن در لیگ برتر.

تراکتورسازی تبریز با پنج گل بر استقلال اهواز غلبه کرد و برای تصاحب رده سوم، چشم انتظار شکست استقلال مقابل صبا بود. اما همان طور که یحیی گل محمدی با ذوب آهن نتوانست کمکی به پرسپولیس کند، علی دایی با صبا نیز نتوانستند استقلال را از کسب رتبه سوم باز دارند.

در این بازی فرزاد حاتمی دو گل زد. آلویز نانگ،‌ شاهین ثاقبی و ایران‌پوریان زننده بقیه گل‌های تراکتورسازی بودند. تیمی که در لیگ قهرمانان آسیا نیز نتایج خوبی گرفته.

فولاد خوزستان و گسترش تبریز در رقابتی که تأثیری در بالا و پایین جدول نداشت به تساوی ۱-۱ رسیدند. ساسان انصاری (فولاد) و محمدامین درویشی برای گسترش گل زدند.

همین نتیجه در بازی صبا قم با استقلال تهران تکرار شد. محمد قاضی (صبا) و امید ابراهیمی از نقطه پنالتی برای استقلال گل زدند.

بازی سایپا با نفت تهران تنها دیداری بود که بدون گل تمام شد. سپاهان اصفهان مقابل پدیده مشهد با نتیجه ۲-۰ شکست خورد تا مدافع عنوان قهرمانی، فصل ضعیفش را با رتبه یازدهمی به پایان برساند.

فریبرز گرامی و محسن یوسفی برای پدیده گل زدند. سیاه جامگان مشهد هم برای بقا در لیگ برتر توانست ملوان بندرانزلی را ۲-۰ شکست دهد. حسین زامهران و حمیدرضا علی عسگری برادر زاده رییس جدید صداوسیما زننده گل‌های سیاه‌جامگان بودند.

با این نتیجه سیاه‌جامگان در لیگ برتر ماندنی شد.

XS
SM
MD
LG