لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۳

اختلاف بر سر دارایی مسدود شده کره شمالی حل شد


نماینده آمریکا در مذاکرات شش جانبه بر سر برنامه هسته ای کره شمالی گفت اختلاف بر سر دارایی مسدود شده کره شمالی حل شده است
نماینده آمریکا در مذاکرات شش جانبه بر سر برنامه هسته ای کره شمالی گفت اختلاف بر سر دارایی مسدود شده کره شمالی حل شده است

کريستوفر هيل نماينده آمريکا در مذاکرات شش جانبه بر سر برنامه هسته ای کره شمالی روز يکشنبه گفت به عقيده وی، اختلاف های آمريکا و کره شمالی بر سر دارايی مسدود شده ۲۵ ميليون دلاری کره شمالی، حل و بدين ترتيب راه برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی هموارتر شده است.


کريستوفر هيل نماينده آمريکا در مذاکرات شش جانبه، دير وقت روز يکشنبه به خبرنگاران گفت مساله مالی حل شده و ديگر مانعی بر سر راه مذاکرات برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی وجود نخواهد داشت

آقای هيل گفت او روز شنبه و يکشنبه با نمايندگان کره شمالی ديدار کرده و برای آنها موضع آمريکا را تشريح کرده است. او ابراز اميدواری کرد که مساله بدين ترتيب حل شده باشد.


کريستوفر هيل قرار است با کيم کی گوان همتای کره شمالی خود در مذاکرات شش جانبه ديدار کند.


بر پايه توافق سيزدهم ماه فوريه سال جاری (بيش از يکماه پيش)، کره شمالی ۶۰ روز فرصت دارد که راکتور اصلی پردازش پلوتونيوم خود را خاموش کند و اجازه دهد که بازرسان آژانس بين المللی انرژی اتمی، خاموش بودن اين راکتور را تاييد کنند.


در مقابل، کره شمالی کمک های اقتصادی و انرژی دريافت خواهد کرد و به سمت عادی سازی روابط خود با آمريکا و ژاپن گام برخواهد داشت.


نماينده کره شمالی در مذاکرات شش جانبه، به هنگام ورود به پکن گفت که اگر همه ۲۵ ميليون دلار مسدود شده آزاد نشود، کشورش فعاليت های هسته ای خود را متوقف نخواهد کرد.


آقای هيل دير وقت روز يکشنبه به خبرنگاران گفت مساله مالی حل شده و ديگر مانعی بر سر راه مذاکرات برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی وجود نخواهد داشت.


در همين رابطه دانيل گليزر از مقام های وزارت خزانه داری آمريکا روز يکشنبه وارد پکن شد. آقای گليزر پيشتر با مقام های چينی در منطقه نيمه خودمختار ماکاو در باره آزاد کردن دارايی ۲۵ ميليون دلاری کره شمالی گفت و گو کرده بود.


XS
SM
MD
LG