لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۷

اصابت موشک به مسجدی در نجران عربستان «دو کشته» برجای گذاشت


احمد عسيری، سخنگوی ائتلاف به رهبری عربستان،
احمد عسيری، سخنگوی ائتلاف به رهبری عربستان،

احمد عسيری، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان، روز جمعه ۲۲ خرداد گفت که اصابت یک موشک شليک شده از خاک يمن به مسجدی در «نجران» دو کشته برجای گذاشت.

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: آنها يک موشک کاتيوشا شليک کردند که به مسجدی که در آن نمازگزاران در حال اقامه نمازجمعه بودند، اصابت کرد.

احمد عسيری با اين حال گفت که اصابت اين موشک به مسجد دو کشته برجای گذاشت و يک نفر زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از زمان آغاز حملات هوايی ائتلاف به رهبری عربستان به مواضع شبه نظاميان حوثی و طرفداران علی عبدالله صالح، رييس جمهوری سابق سابق يمن، در ۲۶ ماه مارس تاکنون دستکم ۳۹ سرباز و شهروند غيرنظامی عربستان در اثر حملات مرزی کشته شد‌ه‌اند.

پيشتر نيز در حملات خمپاره‌ای به منطقه نجران در ۱۵ ارديبهشت، مدارس و کليه پروازها به اين منطقه لغو شد.

مقام‌های عربستان گفته بودند، نيروهای شبه نظامی شيعه حوثی منطقه نجران در جنوب عربستان را گلوله باران کردند که در اين حملات دستکم دو شهروند غيرنظامی عربستان کشته شدند و به شماری از مناطق مسکونی آسيب وارد شد.

به گزارش آسوشيتدپرس، از زمان آغاز حملات هوايی عربستان سعودی به يمن، تاکنون صدها نفر کشته شده‌ و صدها هزار نفر نیز آواره شده‌اند.

حوثی‌ها از سپتامبر پارسال توانستند کنترل صنعا، پايتخت يمن، را به دست بگيرند. به دنبال قدرت گرفتن حوثی‌ها، عبدربه منصور هادی، رييس جمهوری يمن، دو ماه گذشته از صنعا به عدن گريخت. ولی با پيشروی حوثی‌ها مجبور شد بار ديگر فرار کند و اکنون در رياض پايتخت عربستان به سر می‌برد.

ائتلاف به رهبری عربستان پیشتر اعلام کرده بود که تا بازگشت عبدربه منصور هادی به یمن و عقب نشینی حوثی به حملات هوایی ادامه خواهد داد.

XS
SM
MD
LG