لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۱

جمع آوری شش میلیارد دلار کمک برای مردم سوریه در کنفرانس بروکسل


آوارگان سوری در اردن
آوارگان سوری در اردن

یک مقام اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه اعلام کرده است که در کنفرانس بین المللی سوریه در بروکسل شش میلیارد دلار کمک برای مردم سوریه در سال جاری جمع آوری شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این کنفرانس به شدت تحت تاثیر گزارش‌ها در خصوص حمله شیمیایی در سوریه بود.

کریستوس استیلیانیدس ،‌کمیسرکمک‌های بشر دوستانه اتحادیه اروپا گفته است: اهدا کنندگان ازبیش از ۷۰ کشور در جریان کنفرانس سوریه در بروکسل جمعا شش میلیارد دلار برای کمک‌های امسال اختصاص دادند.

وی میزان کمک‌های اختصاص داده به مردم جنگزده سوریه را «قابل توجه» توصیف کرده است.

کمیسر کمک‌های بشر دوستانه اتحادیه اروپا تصریح کرده است: مردم سوریه به کمک های بسیاری نیاز دارند. پیام کنفرانس ماجدی است، ما حمایت از مردم سوریه را فراموش نمی کنیم.

به گزارش آسوشیتدپرس،کنفرانس بین المللی سوریه در بروکسل بامیزبانی اتحادیه اروپا و مشارکت سازمان ملل متحد، بریتانیا ، آلمان، کویت، نروژ و قطر با هدف جلب کمک‌های مالی برای مردم سوریه و همچنین حمایت از تلاش برای تامین امنیت و یک راه حل سیاسی پایدار برای جنگ در سوریه برگزار شده است.

طبق این گزارش سال گذشته در جریان کنفرانس لندن ۱۲ میلیارد دلار کمک برای مردم سوریه جمع آوری شده بود که شش میلیارد دلار آن به سال ۲۰۱۶ و شش میلیارد دیگر برای سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ اختصاص یافته بود.

استفان اوبراین، هماهنگ کننده کمک‌های سازمان ملل متحد گفته است: برای نیازهای فوری مردم سوریه در سال ۲۰۱۷، به حدود ۸ میلیارد دلار کمک نیاز است.

وی با این حال تصریح کرده است: بدون برقراری آتش بس امکان کمک رسانی به کسانی که به شدت به کمک نیاز دارند ، امکان پذیر نیست.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفته است: این اتحادیه همچنان بیشترین کمک‌ها را به مردم سوریه اختصاص می دهد و در سال ۲۰۱۸ این رقم در حدود ۵۶۰ میلیون دلار برای مردم جنگزده در سوریه ، لبنان و اردن خواهد بود.

طبق این گزارش، خبرهای در خصوص کشته شدن غیر نظامیان سوری در حمله شیمیایی به شدت کنفرانس در بروکسل را تحت الشعاع داده بود.

این در حالی است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه از طرف‌های درگیر در جنگ سوریه خواسته به خشونت و خونریزی پایان دهند.

آنتونیو گوترش گفته است: هیچ کس دراین جنگ به پیروزی نخواهد رسید و همه شکست خواهند خورد.

آسوشیتدپرس می گوید، در جنگ داخلی شش ساله سوریه دست کم ۴۰۰ هزار نفر کشته شده اند و میلیون‌ها نفر آواره شده اند.

XS
SM
MD
LG