لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۰۳

قالیباف: ۱۰ درصد جمعیت کشور در فقر مطلق هستند و گرسنه می‌خوابند


قالیباف گفته است:علت اصلی اختلاف طبقاتی این است که چهار درصد اجازه فعالیت به ۹۶ درصد جمعیت ما را نمی‌دهند.»
قالیباف گفته است:علت اصلی اختلاف طبقاتی این است که چهار درصد اجازه فعالیت به ۹۶ درصد جمعیت ما را نمی‌دهند.»

محمد باقر قالیباف،یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با انتقاد از سیاست‌های دولت حسن روحانی گفته است،ادامه وضع موجود به تداوم بیکاری، آسیب های اجتماعی و رکود منجر خواهد شد.

محمدباقر قالیباف در گفت و گوی ضبط شده تلویزیونی در قالب برنامه «با دوربین» که پنجشنبه از شبکه یک سیما پخش شد، اظهار داشت:«امروز می‌خواهم واقعیت هایی را به شما عزیزان بگویم که ۱۰ درصد جمعیت ما فقیر هستند. فقر مطلق. برای ابتدایی‌ترین مسائل زندگی خود دچار چالش هستند. اگر می‌گوییم گرسنه می‌خوابند حرف گزافی نگفتیم.»

وی در ادامه تاکید کرده است:«علت اصلی اختلاف طبقاتی در کشور ما به این خاطر است که چهار درصد اجازه فعالیت به ۹۶ درصد جمعیت ما را نمی‌دهند.»

↯​برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به اظهارات حسن روحانی اشاره کرده و گفته است:« رئیس محترم دولت فرمودند تا ۴۰ سال دیگر هم حل نمی‌شود بعضا تا ۱۰۰ سال دیگر هم نمی‌شود. جناب آقای روحانی، این مردم نه صبر ایوب دارند و نه عمر نوح؛ باید از قابلیت های کشور استفاده کنیم و جوانان را ناامید نکنیم. با روشها و تکنولوژی‌های جدید می توانیم اجرای پروژه‌ها را در همه زمینه‌های اشتغال و عمرانی و کشاورزی سرعت را ده برابر کنیم و ارزش افزوده را حداقل ۳ برابر کنیم زمان را بخریم و هزینه‌ها را کم و گره گشایی کنیم.»

آقای قالیباف در این برنامه تلویزیونی تاکید کرده است که در صورت انتخاب شدن پنج میلیون شغل ایجاد خواهد کرد.

اظهارات محمد باقر قالیباف در خصوص اشتغال و پرداخت ماهیانه ۲۵۰ هزار تومان به جویندگان کار انتقادهایی در پی داشت.

انتقاد توکلی از وعده ها

در همین زمینه احمد توکلی از چهره‌های اصلی اصولگرایان نماینده سابق مجلس پنجشنبه در یادداشتی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواسته وعده‌ای ندهندکه انتظارات را بالا ببرد.

به گزارش وب سایت «الف»، وی گفته است :«هر حرکتی و هر وعده‌ای که انتظارات مردم را بالا ببرد و شکاف بین انتظارات و امکانات را افزون سازد، تهدیدی برای امنیت ملی است.»

این نماینده سابق مجلس اضافه کرده است:«وعده هایی که نامزدها می دهندشاید چنین القا کند که رئیس جمهور هر وعده‌ای بدهد فقط اراده وی کافی است تا آن وعده تحقق یابد. نظام ما نظام حکومت فردی نیست، مردمسالاری ریاستی هم نیست که رئیس جمهور، مثلا بتواند مجلس را بنا بر مصلحتی منحل کند. بلکه پارلمانی- ریاستی است.»

آقای توکلی پرسیده است:«آیا آقای قالیباف می تواند بگوید من به هر بیکار، تا تامین اشتغال،ماهیانه ۲۵۰ هزار تومان می دهم؟»

وی تاکید کرده است که آقای قالیباف برای تحقق این وعده می بایست رای مجلس را داشته باشد و گر نه وعده‌ای که داده محقق نخواهد شد.

احمد توکلی همچنین از وعده ابراهیم رئیسی دیگر نامزد اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص افزایش یارانه انتقاد کرده است.

این نماینده سابق مجلس گفته است:«همین طور است وقتی آقای رئیسی وعده میدهد که یارانه اقشار مستضعف را دو یا سه برابر می کند و مسکن ارزان قیمت می سازد، ولی نمی گوید بر اساس کدام حکم قانونی این اهداف را تعقیب و منابع لازم را چگونه فراهم می کند.»

میرسلیم: برای سهم‌خواهی نیامده ام

مصطفی میرسلیم دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز پنجشنبه با حضور در یک برنامه تلویزیونی دریدگاه های خود در خصوص وضعیت کشور بیان کرد.

آقای میرسلیم تاکید کرده که آماده است دارایی خود را اعلام کند.

وی گفته است:«من نیامده‌ام برای سهم‌خواهی بلکه می‌آیم تا حقوقی که از ملت معطل مانده بگیرم و به آنها برسانم. آنچه سهم آنها از سفره پر برکت انقلاب است به آنها می‌دهم. اعتقاد داریم که حق گرفتنی‌ است و دولت ما برای احقاق این حقوق برنامه دارد. »

انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه ۲۹ اردیبهشت همزمان با انتخابات شوراهای شهر و روستا برگزار می شود.

XS
SM
MD
LG