لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۲۱

«کاهش فاصله» ترامپ با کلینتون در نظرسنجی‌ تازه رویترز/ایپسوس


تازه‌ترین نظرسنجی‌ انجام شده توسط رویترز و موسسه «ایپسوس» نشان می‌دهد که در هفته گذشته فاصله بین دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه، با هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات، کاهش یافته است.

به گزارش رویترز، بر اساس نظر سنجی انجام شده توسط این دو موسسه بین ۱۴ اکتبر تا ۲۰ اکتبر، خانم کلینتون با ۴۴ درصد در مقابل دونالد ترامپ با ۴۰ درصد پیشتاز است.

در حالی فاصله این دو نامزد به ۴ درصد رسیده است که بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده در فاصله زمانی بین هفتم اکتبر تا ۱۳ اکتبر، خانم کلینتون با ۴۴ درصد در مقابل آقای ترامپ با ۳۷ درصد پیشتاز بود.

طبق این گزارش نتایج نظرسنجی‌های سراسری این دو نهاد نشان می‌دهد که در هفته گذشته وضعیت آقای ترامپ در نظرسنجی سه درصد بهبود داشته است.

رویترز همچنین می‌گوید، شعار آقای ترامپ درباره «تقلب» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در هشتم نوامبر برگزار می‌شود بر طرفداران حزب جمهوریخواه اثر گذاشته است.

در همین زمینه دونالد ترامپ شامگاه جمعه در توییتر خود نوشت: در حالی که سه نظرسنجی از پیشتازی من در انتخابات خبر می‌دهند، رسانه‌ها از پرداختن به این موضوع خودداری می‌کنند.

وی تاکنون بارها رسانه‌ها را به «ناراستی» و تحریف متهم کرده است.

دونالد ترامپ روز شنبه با حضور در گردهمایی‌هایی در شهر گتیزبرگ در ایالت پنسیلوانیا به مبارزات انتخاباتی خود ادامه می‌دهد. این شهر به دلیل موقعیت کلیدیش در جنگ‌های داخلی آمریکا معروف است.

یک دستیار نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری گفته است، ‌آقای ترامپ در این سخنرانی برنامه خود در صد روز اول در کاخ سفید را تشریح خواهد کرد.

به گزارش رویترز، انتشار نوار اظهارات جنجالی آقای ترامپ در سال ۲۰۰۵ که درباره زنان حرف‌هایی رکیک بر زبان می‌آورد، برنامه انتخاباتی نامزد حزب جمهوریخواه را وارد بحران کرد. پس از آن شماری از زنان ادعاهایی در خصوص آزار جنسی توسط آقای ترامپ مطرح کردند. او ادعای آنان را رد کرده است.

تهدیدی برای دموکراسی

دونالد ترامپ در آخرین مناظره خود با هیلاری کلینتون از تعهد به پذیرش نتیجه انتخابات ریاست جمهوری صرفنظر از این چه کسی برنده خواهد بود، خودداری کرد.

آقای ترامپ پس از این مناظره بار دیگر تصریح کرده است که تنها در صورت پیروزی در انتخابات نتیجه انتخابات را خواهد پذیرفت.

در همین حال نظر سنجی تازه رویترز و «ای پاز» نشان می‌دهد که تنها ۵۰ درصد جمهوریخواهان ریاست جمهوری هیلاری کلینتون را خواهند پذیرفت و ۷۰ درصد از آن‌ها گفته‌اند، پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات هشتم نوامبر نتیجه تقلب در این انتخابات خواهد بود.

این در حالی است که هیلاری کلینتون روز جمعه درگردهمایی در کلیولند در ایالت «اوهایو» با انتقاد از خودداری دونالد ترامپ از تعهد به پذیرش نتیجه انتخابات گفت: اشتباه نکنید، (با خودداری دونالد ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات) او تهدیدی برای دمکراسی ما محسوب می‌شود.

نامزد حزب دمکرات اضافه کرد: اما ما در کشور خود تفاوت بین دیکتاتوری و دمکراسی را می‌دانیم. جابه جایی مسالمت آمیز قدرت مساله‌ای تعیین کننده برای تمایز بین این دو نظام است.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز از اظهارات دونالد ترامپ در خصوص این که نتیجه انتخابات را در صورتی می‌پذیرد که برنده‌ی آن خودش باشد، انتقاد کرده و گفته چنین چیزی «خطرناک» است و دمکراسی را در آمریکا تضعیف می‌کند.

XS
SM
MD
LG