لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۳۰

ترامپ: توان دفاعی آمریکا را مستحکم‌تر و بهتر می‌کنم‎


ترامپ می گوید برنامه به روز رسانی ارتش آمریکا زا در هر دو عرصه دفاعی و تهاجمی دنبال خواهد کرد
ترامپ می گوید برنامه به روز رسانی ارتش آمریکا زا در هر دو عرصه دفاعی و تهاجمی دنبال خواهد کرد

دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمریکا روز جمعه گفته است که برای بزرگترین توانمندسازی ارتش در تاریخ این کشور از کنگره در خواست بودجه‌ای عظیم خواهد کرد تا توان دفاعی کشور بهتر و مستحکم تر شود.

به گزارش رویترز، دونالدترامپ که در گردهمایی سالانه «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران» سخن می‌گفت، از شعار محوری خود مبتنی بر تقدم آمریکا دفاع کرد.

طبق این گزارش رییس جمهوری آمریکا در این سخنرانی برنامه خود برای تقویت ارتش این کشور، برنامه اصلاح مالیات‌ها و جنگ علیه اسلامگرایان رادیکال رابیان کرد.

دونالد ترامپ تصریح کرده است که برنامه به روز رسانی ارتش آمریکا زا در هر دو عرصه دفاعی و تهاجمی دنبال خواهد کرد و از کنگره این کشور در خواست بودجه عظیمی می کند تا توان دفاعی آمریکا «بزرگتر، بهتر و مستحکم تر از هر زمان دیگری بشود.»

رییس جمهوری آمریکا تصریح کرده است: امیدوارم که ما هرگز (از توان نظامی خود) استفاده نکنیم، اما دیگر هیچ کس جرات سر به سر گذاشتن با ما را نخواهد داشت. هیچ کس. این یکی از بزرگترین توانمند سازی‌های ارتش در تاریخ آمریکا خواهد بود.

رویترز می گوید، سخنرانی دونالد ترامپ محتوایی ملی گرایانه داشت که ادامه فضای دوران مبارزات انتخاباتی او بود.

«اخبار جعلی»

رییس جمهوری آمریکا همچنین روز جمعه به انتقاد از رسانه به دلیل آنچه که وی انتشار «اخبار جعلی» خواند، ادامه داد.

دونالد ترامپ گفته است: ما با اخبار جعلی در حال نبردیم، اخبار جعلی. اخبار جعلی حقیقت را نمی گویند. (اخبار جعلی) مردم را نمایندگی نمی کنند. هیچ منبعی ندارند. هیچی.

وی تصریح کرده است: من (منتشر کنندگان) اخبار جعلی را دشمن مردم خواندم. انهادشمن مردم هستند چون منبعی ندارند. اینها ساختگی هستند وقتی که اصل چنین اخباری صحت ندارد.

رییس جمهوری آمریکا ادامه داده است:من مخالف رسانه ها نیستم من مخالف اخبار جعلی هستم. اگر خبر بدی در مورد من منتشر کنند و من شایسته ان خبر باشم، ناراحت نخواهم شد.

پیشتر اقای ترامپ این رسانه‌هایی که اخبار جعلی منتشر می کنند را دشمن مردم خوانده بود.

وی بارها برخی از رسانه‌های آمریکا را به «بی صداقتی» متهم کرده است و می گوید،این رسانه با نگاه منفی اخبار مربوط به این دولت او را پوشش می دهند.

دونالد ترامپ در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد که اجازه نخواهد دادکه «تروریست‌های اسلامگرای رادیکال »به آمریکا برسند. وی اضافه کرده است که برنامه‌ریزی برای نابودی گروه حکومت اسلامی (داعش) در جریان است.

دونالد ترامپ با این حال وعده داده است که که ساخت دیوار در مرز با مکزیک بسیار زودتر از موعد آغاز شود.

رویترز می‌گوید در یک گزارش اداری وزارت امنیت داخلی آمریکا، که نسخه‌ای از آن به رویت این خبرگزاری رسیده، هزینه ساخت دیوار مکزیک، ۲۱.۶ میلیارد دلار و زمان لازم برای بنای آن، بیش از سه سال، ارزیابی شده‌است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، همان‌طور که در وعده‌های انتخاباتی خود گفته بود، پس از پیروزی نیز بر ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک تاکید کرده‌است.

به گفته رئیس‌جمهوری آمریکا ساخت این دیوار به مسائلی مانند مهار مهاجرت غیرقانونی، قاچاق مواد مخدر و ایجاد امنیت کمک می‌کند. از طرفی این ایده منتقدانی در داخل و خارج از آمریکا نیز دارد.

XS
SM
MD
LG