لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۰

آرنولد شوايتزنگر: فراحزبی عمل خواهم کرد


آرنولد شوايتزنگر به نگام بوسیدن پسر خود کریستفر در جشن پیروزی حزب جمهوری خواه در انتخابات کالیفرنیا
آرنولد شوايتزنگر به نگام بوسیدن پسر خود کریستفر در جشن پیروزی حزب جمهوری خواه در انتخابات کالیفرنیا

فرماندار آرنولد شوايتزنگر در مراسم سوگند دوره دوم فرمانداری ايالت کاليفرنيا ضمن ابرازنارضايتی از عملکرد حزب جمهوريخواه آمريکا که خود او از اعضای آن به شمار می رود قول داد که در سياست های آينده خود روش «فراحزبی»را در پيش بگيرد.


در مراسم سوگند دوره دوم فرمانداری ايالت کاليفرنيا آقای آرنولد شوايتزنگر در يکی از مهم ترين و شفاف ترين سخنرانی های خود در تالار «مموريال آديتوريم» شهر ساکرامنتو در مرکز اين ايالت به يک جمعيت سه هزار نفره حاضر گفت که تصميم دارد تا با استفاده از عوامل ايدئولوژيک هر دو حزب جمهوريخواه و دمکرات راه سومی را برای سياست های آينده خود انتخاب کند.


من معتقدم که درحال حاضر فرصتی پيش آمده است که که ما بتوانيم از مراحل ابتدايی حزب گرايی و دوحزبی بودن بگذريم و به مرحله مهم فراحزبی برسيم
آرنولد شوايتزنگر

آقای شوايتزنگر گفت:«من معتقدم که درحال حاضر فرصتی پيش آمده است که که ما بتوانيم از مراحل ابتدايی حزب گرايی و دوحزبی بودن بگذريم و به مرحله مهم فراحزبی برسيم».


آقای شوايتزنگر در ادامه اين سخنان گفت:«فراحزبی به اين معنی نيست که هر يک از اعضای حزب جمهوريخواه و دمکرات پيشنهادات خود راعرضه کنند و سپس به حل مشکلات و تفاوت های خود بپردازند».


او افزود:«فراحزبی بودن يعنی اينکه جمهوريخواهان و دمکرات ها بتوانند بصورتی فعال و با همکاری يکديگر به خلق تفکرات و ايدئولوژی های تازه بپردازند».


آقای شوايتزنگر به حاضران گفت که بعقيده او اين عمل با بوجود آوردن نوعی مرکزيت در سياست موجب ايجاد اعتماد بيشتری درميان مردم نسبت به سيستم سياسی اين ايالت خواهد شد.


هرچند متن اين سخنرانی توسط «لندون پروين» يکی از نطق نويسان رييس جمهور پيشين حزب جمهوريخواه رونالد ريگان نوشته شده بود اما بنظر می رسيد که در آن بيش از هر چيز ديگر از نوع تفکر «کندی» ها استفاده شده است و نه شيوه معروف به «ريگانيسم».


در حالی که «يونس کندی» خواهر رييس جمهور فقيد جان اف کندی و مادر همسر آقای شوايتزنگر، ماريا شرايور، به همراه چهار فرزند آرنولد و ماريا در رديف اول آديتوريم به اين سخنان گوش فراداده بودند، فرماندار کاليفرنيا يکی از معروف ترين جملات پرزيدنت جان اف کندی را که در سال ۱۹۶۳ در «آمريکن يونيورسيتی» ايراد کرده بود به کار گرفت و به حاضران گفت:«ما همه از يک هوا تنفس می کنيم».


مراسم سوگند آقای شوايتزنگر که با معرفی شهردار سابق شهر سن فرانسيسکو از حزب دمکرات آقای «ويلی براون» آغاز شد پيوندی بود بين مراسم سوگند رياست جمهوری آمريکا و مراسم اهدای جايزه موسيقی «گراميز» با اجرايی از سرود ملی آمريکا توسط «خوزه فليسيانو» خواننده قديمی و اجرای ترانه ای توسط جنيفر هاليدی، هنرمند برجسته با عنوان «به شما می گويم من اينجا خواهم ماند».


XS
SM
MD
LG