لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۴

هفته چهارم ليگ برتر: استقلال با ملوان مساوی کرد


در نخستين مسابقه هفته چهارم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس) تيم استقلال تهران در زمين تيم ملوان بندر انزلی به تساوی بدون گل رسيد و هشت امتيازی شد.

با اين تساوی استقلال به تنهايی پيشتاز شد، اما پيشتازی تيم مدافع عنوان قهرمانی در خطر افتاد زيرا تيمهای ذوب آهن و مقاومت و حتی استيل آذين، صبا و سايپا را در موقعيت عبور از اين تيم در رقابتهای روز بعد قرار داد. برای استقلال نقطه مثبت بسته بودن دروازه طالب لو پس از ۳۶۰ دقيقه بود.

در ديدار با ملوان بسته بودن دروازه به ميزان گسترده ای مديون بازی درخشان پژمان منتظری بود. خسرو حيدری در جناح راست همچنان بازيکن موثر و کارسازی نشان داد، اما در کنار او غيبت مجتبی جباری و فابيو جانواريو کاملا به چشم آمد.

جباری در اين فصل نمی تواند در خدمت استقلال باشد و به زودی پای خود را به تيغ جراحان خواهد سپرد. مشکل جانواريو نيز بر سر مسائل مادی است که استقلال بايد آن را حل کند.

نيمه نخست پرماجرا و پرحادثه بود اما کمتر خطری برای گلزنی پيش آمد و بيشتر پاسها از دو به سه نرسيد. اولين مسابقه در ماه رمضان و در ساعت نه شب به وقت ايران با ۱۸ دقيقه تاخير آغاز شد.

در اواسط اين نيمه رفتن برق ورزشگاه باعث شد تا نيمه نخست در دقايقی پيش از ساعت ده و نیم به وقت ايران به پايان برسد. پخش تلويزيونی اين مسابقه نيز با مشکلات همراه بود و دقايقی هم مسابقه ای از ليگ حرفه ايران و بين دو تيم ريشه دار و قديمی با کيفيتی بد و به صورت سياه و سفيد دنبال شد. به هنگام خاموشی طولانی برق سيمای جمهوری اسلامی فرصت يافت يک برنامه ورزشی ديگر را هم پخش کند!

ورزشگاه تختی بندر انزلی، که يک مسابقه خانگی اش را هم در رشت سپری کرد، تقريبا لبريز از تماشاگر پرسروصدايی بود که تلاش ماموران برای حفظ آرامش و جلوگيری از هر تنشی فراتر از فوتبال، کاملا مشهود بود.

در نيمه نخست بازی بسيار پر برخورد و فيزيکی بود. ابتدا ملوان بيشتر در زمين آبی پوشان تهرانی حاضر بود اما کم کم استقلال بر بازی مسلط شد و حتی در دقيقه ۳۵ باضربه خسرو حيدری توپ را به ديرک دروازه ملوان کوبيد.

در نيمه دوم ملوان با دو تعويض ارزشمند و به ميدان فرستادن جلال رافخايی و محمد نزهتی عملا هر حمله استقلال را با حمله ای متقابل پاسخ گفت و هنگامی که محمد نزهتی تازه نفس در دقيقه ۷۴ از دفاع استقلال گريخت و شليک کرد، دروازه در حال ريزش استقلال را پژمان منتظری منجی اش شد.

در مقابل سانتر خوب خسرو حيدری را هم رضا عنايتی سرزن به طور عجيبی با سر از دهانه دروازه به بيرون زد.

محمد احمدزاده، سرمربی تيم ملوان در اواخر مسابقه برای بستن راه نفوذهای حيدری بازيکنی همنام او را به زمين فرستاد. با اين حال در ۲۰ دقيقه آخر ملوان برتر از حريف صاحب نام تهرانی نشان داد.

در بازی استقلال نبود يک بازی ساز چون مجتبی جباری و يا فابيو جانواريو کاملا مشهود بود در اين روز کيانوش رحمتی سعی داشت بار سنگين بازی سازی را به عهده گيرد.

صمد مرفاوی، سرمربی تيم استقلال در حالی که به مهدی سيدصالحی فرصت بازی نداد، برای دو دقيقه پايانی وقت تلف شده رينالدو را به زمين فرستاد.

استقلال با اين آرايش به ميدان ملوان رفت: وحيد طالب لو –هادی شکوری، پژمان منتظری، امير حسين صادقی، هاشم بيگ زاده – خسرو حيدری، کيانوش رحمتی، اميد روانخواه (از دقيقه ۹۲ رينالدو)– آرش برهانی (فرهاد مجيدی از دقيقه ۶۸)، سياوش اکبرپور (حسين کاظمی از دقيقه ۷۱) و رضا عنايتی (کاپيتان)
سرمربی: صمد مرفاوی
XS
SM
MD
LG