لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۱

«يگان‌های نيروی زمينی ارتش در همه نقاط مرزی ایران مستقر می‌شوند»


سرتيپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی ايران، روز سه شنبه گفته است، درچارچوب طرح «تحول ساختاری» ارتش، يگان های اين نيرو در تمام نقاط مرزی کشور مستقر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کار ايران، ايلنا، سرتيپ احمدرضا پوردستان گفته است: «در حال حاضر يگان های نيروی زمينی ارتش تنها در نقاط مرزی غرب و شمال غرب کشور مستقر هستند، در حالي که با طرح تحول ساختاری و آمايش جديد يگان‌های نيروی زمينی ارتش در همه نقاط مرزی کشور مستقر خواهند شد، ضمن اينکه شاهد ساخت و احداث پادگان های نظامی جديدی نيز در همه نقاط مرزی کشور خواهيم بود.»

فرمانده نيروی زمينی ارتش ايران در ادامه در خصوص ضرورت طرح «تحول ساختار» ارتش می گويد: «ما درحال حاضر وارد يک فاز جديدی از تهديدات شده‌ايم، تهديداتی که به لحاظ نوع، شکل و اندازه با گذشته خيلی فرق دارد و بايد متناسب با آنها تغييرات جديدی در ساختار نظامی خود به وجود بياوريم.»

فرمانده نيروی زمينی با اشاره به نقش ارتش در جنگ هشت ساله ايران و عراق می گويد پس از حمله آمريکا به عراق در جنگ اول خليج فارس و جنگ دوم خليج فارس که به سرنگونی صدام حسين، ديکتاتور سابق عراق، منجر شد، بررسی‌هایی صورت گرفت و ارتش ايران «دکترين جديد» خود را تعريف کرده است که براساس آن سلاح‌ها و نياز ها باز تعريف شده اند.

همزمان با اظهارات فرمانده نيروی زمينی ارتش ايران، محمد پاکپور، فرمانده نيروی زمينی سپاه پاسداران، نيز گفته است، نيروی زمينی سپاه پاسداران مسئول اصلی برقراری امنيت در مناطق شمال غرب و جنوب شرقی ايران است.

جمهوری اسلامی در مناطق شمال غربی و جنوب شرقی کشور در حال مبارزه با گروه های مخالف مسلح است.

در همين حال، محمد پاکپور با اشاره به اعتراضات در بحرين و حضور نيروهای نظامی عربستان در بحرين، گفته است : «آنها حق ندارند در امورات داخلی ديگران دخالت کنند.»

به دنبال گسترش اعتراضات در بحرين و حضور نيروهای نظامی کشورهای حوزه خليج فارس و از جمله عربستان سعودی در بحرين، روابط ايران و اين کشورها تيره شده است.

کشورهای عرب حوزه خليج فارس ايران را به دخالت در امور خود متهم می کنند و ايران نیز از اعزام نيروهای نظامی به بحرين انتقاد کرده است.

اين در حالی است که برخی از چهره های تندرو در ايران از رويکرد ايران در قبال بحرين انتقاد کرده و خواستار اقدامات قاطع‌تری از سوی ايران شده اند.

روح‌الله حسينيان، از نمايندگان تندرو طرفدار دولت محمود احمدی نژاد، هفته گذشته گفته بود، ايران بايد در مقابل گسيل نيروهای سعودی به بحرين، به گزينه نظامی بينديشد.

روح الله حسينيان اضافه کرده بود: «حتی نظر من بر اين بود که دولت ايران نبايد از اين ابا داشته باشد که وقتی دولت عربستان قشون‌کشی می‌کند، ما هم بايد نيروهای نظامی خود را آماده کنيم و اجازه ندهيم مرزهای عربستان سعودی به ما نزديک شود.»
XS
SM
MD
LG