لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۹

پرسپولیس با دو گل استیل آذین را شکست داد


سیاه‌جامگان پرسپولیس، غلامرضا رضایی و هادی نوروزی پس از به ثمر رسیدن گل اول پرسپولیس
سیاه‌جامگان پرسپولیس، غلامرضا رضایی و هادی نوروزی پس از به ثمر رسیدن گل اول پرسپولیس
تيم پرسپوليس با برتری دو بر صفر بر استيل آذين، از يک سو طلسم شکست ناپذيری استيل آذين را در سومين رويارويی شکست و از سوی ديگر با تساوی بدون گل ذوب آهن در خانه شهرداری تبريز، در کنار استقلال به يک قدمی تيم پيشتاز اصفهانی رسيد.

ذوب آهن با ۲۵ امتياز پيشتاز است و تيم‌های استقلال و پرسپوليس هر کدام با ۲۴ امتياز تعقيب کننده هستند. سپاهان با ۲۳ امتياز در رده چهارم قرار دارد.

در حضور کمتراز ۳۰ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی و در آخرين بازی از هفته سيزدهم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، يک نيمه استيل آذين و نيمه دوم پرسپوليس برتر نشان دادند و پرسپوليس با گلهای هادی نوروزی و اشتپن آرفی به پيروزی و سه امتياز حساس آن رسيد.

مسابقه ای که دريک سوی آن پرسپوليس به روايت علی دايی قرار داشت و در سوی ديگر تيم بحران زده استيل آذين با مهره های کليدی و پرافتخار گذشته تيمهای ملی و پرسپوليس (مهدی مهدوی کيا و علی کريمی)، تا زمانی طولانی بدون گل سپری شد.


نيمه نخست بدون گل پايان يافت و برخلاف پيش فرض های قبل از رويارويی دو تيم از صدر و قعر جدول رده بندی، با يک فرصت عالی که با ضربه محمد غلامی به بالای دروازه خالی زد. استيل آذين بيشتر از اين هم موقعيت گل داشت. با حضور تاثير گذار مهدی مهدوی کيا و علی کريمی در استيل آذين عليرضا حقيقی، دروازه بان جوان، ولی کارآمد پرسپوليس دو بار فرصت گلزنی را در برابر شليکهای فريدون زندی از ياران افشين پيروانی گرفت.

در نيمه نخست غلامرضا رضايی و هادی نوروزی هيچ موفقيتی در برابر مدافعان حريف نداشتند و حتی يک بار حميد صلح جو در درون دروازه تهديد جدی نکردند. اما در نيمه دوم بازی منظم شده پرسپوليس حرکت اين دو مهاجم را موثرتر ساخت.

پس از يک نيمه بازی کم اثر از سوی سياه جامگان اين روز پرسپوليس، ياران علی دايی در نيمه دوم با ارسال های سريع به دو جناح و ارسال توپ های بلند برای نوروزی سرزن، استيل آذين را به عقب راندند.

اما در دقيقه ۷۲ با ارسال توپ از جناح چپ توسط اميرحسين فشنگچی به روی دروازه استيل آذين، هادی نوروزی با يک ضربه سر تماشايی دروازه استيل آذين را گشود تا پرسپوليس يک بر صفر پيش بيفتد. اين گل نخستين پاداش بازی خوب و برتر پرسپوليس در نيمه دوم بود.

اين گل درست دو دقيقه پس از ضربه سنگين و تماشايی حسين کاظمی از فاصله دور بود که بر خلاف جريان بازی در نيمه دوم، استيل آذين تا آستانه گل برتری پيش رفت. اما برخورد اين شليک سنگين و تماشايی به زير ديرک و بازگشت توپ به زمين، اين بخت را از مردان استيل آذين و کاظمی گرفت.

در دقيقه ۸۸ تعلل و اشتباه مدافعان استيل آذين باعث شد تا اشتپن آرفی تازه نفس با حضوری ناگهانی و شليکی به سقف دروازه نشاط جو، برتری پرسپوليس را دو برابر کند.

استيل آذين که همچنان غيبت بازيکنان پرشمار مصدوم و محروم و بحران داخلی را حس می کرد، برخلاف تصور تا پيش از خوردن گل يک دفاع محکم در برابر خط تهاجمی پرسپوليس داشت. اين موفقيت اوليه از يک سو از بازی بی برنامه مردان تهاجمی پرسپوليس ناشی می شد و از سوی ديگر از وزنه حضور مردان صاحب نام تيم استيل آذين .

استيل آذين با مصدوميت مهدی مهدوی کيا و ترک زمين وسپس تعويض تحميلی علی کريمی هنوز مصدوم، در آخر بازی بدل به تيمی ضربه پذير شد.

پرسپوليس: عليرضا حقيقی (کاپيتان)- عليرضا محمد، سپهر حيدری، عليرضا نورمحمدی،علی عسگری - محمد نوری (از دقيقه ۲+۹۰ مجتبی شيری)، تياگو فراگا، حسين بادامکی، اميرحسين فشنگچی (از دقيقه ۸۵ اشتپن آرفی) - غلامرضا رضايی و هادی نوروزی. سرمربی: علی دايی.

استيل آذين: حميد نشاط جو – مهدی مهدوی کيا (کاپيتان) (از دقيقه ۵۷ فريبرز گرامی)، مهدی محمدی، کاظم برجلو، محمد برجلو - علی کريمی (از دقيقه ۸۱ زمانی)، حسين کاظمی، ميلاد زنيد پور – سياوش اکبرپور، فريدون زندی (از دقيقه ۵۶ محسن خليلی) - محمد غلامی. سرمربی: افشين پيروانی.

در حاشيه

هنگامی که علی کريمی زمين را ترک کرد، ابتدا تعداد کمی از تماشاگران کريمی را هو کردند. اما پس از تشويق گروه بيشتر تماشاگران و پاسخ کاپيتان پيشين تيم ملی، ورزشگاه يک‌صدا به تشويق کريمی پرداخت.

پيش از شروع بازی بيشتر بازيکنان استيل آذين به سمت نيمکت پرسپوليس رفتند. مهدی مهدوی کيا، حسين کاظمی، ميلاد زنيدپور، فريدون زندی، سياوش اکبرپور و محسن خليلی به همراه افشين پيروانی و رضا شاهرودی با گل به سوی علی دايی رفتند. علی کريمی و احمدرضا عابدزاده به سوی دايی و نيمکت پرسپوليس نرفتند.

حرکت کند پيشتاز

توقف يک بر يک ذوب آهن در خانه شهرداری تبريز در حضور کمتر از ۲۰۰۰ تماشاگر بيش از آن که باعث خشنودی حميد درخشان، سرمربی تازه شهرداری شود، تيمهای تعقيب کننده ذوب آهن پيشتاز و تيم حاضر در مرحله پايانی ليگ قهرمانان آسيا را اميدوار کرد.

ذوب آهن با گل دقيقه پنجم مهدی رجب زاده آغازی خوب داشت، اما شهرداری در دقيقه ۴۳ با يک ضربه آزاد عمقی و ضربه سر کارلوس ادواردو، نتيجه را برابر ساخت.
XS
SM
MD
LG