لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۶

گريز پرسپوليس از شکست مقابل الوحده امارات در آزادی


پرسپوليس پس ازشکست سه بر يک از الاتحاد در عربستان، در دومين ديدارش در گروه سوم ليگ قهرمانان فوتبال آسيا در حالی با تيم الوحده امارات يک بر يک کرد که با شکست در ورزشگاه ازادی تهران فاصله چندانی نداشت.

در حضور کمتراز ۱۵۰۰۰ تماشاگر، پرسپوليس چند دقيقه ای در برابر تيم اماراتی آغازی اميدبخش برای هواداران کاهش يافته اش داشت. اما کم کم خوديابی ياران الوحده با فروکش کردن نظم بازی اوليه تيم ميزبان، باعث شد تا بازی بی برنامه و دل سپردن به حوادث از سوی ياران سرخپوش ايرانی، نيمه نخست بدون گل پايان يابد.

در مسابقه ای که علی دايی برای دادن عيدی به هواداران نتوانست به وعده اش عمل کند، حسن امين عبدالله، در يکی از حمله های کم تعداد، اما برنامه ريزی شده تيم الوحده به نتيجه رسيد و پس از فريب مدافع راست تيم ميزبان، در موقعيت دلپذيری خود را قرار داد تا با شليکی محکم رحمان احمدی را تسليم کند.

اين برتری غيرمنتظره دوام چندانی نداشت و پرسپوليس در دقيقه ۶۵ توانست يک حمله همه جانبه را به گل تساوی بخش برساند. در اين هنگام پاس هادی نوروزی از داخل محوطه جريمه به حسين بادامکی به هافبک راست پرسپوليس فرصت داد تا دروازه بان اماراتی را مغلوب ضربه دقيقش کند.

پس از اين گل وقت کشی اماراتی ها بيش از پيش بازيکنان پرسپوليس را عصبی و پر اشتباه کرد. در اين موقعيت مطار، کاپيتن و مهاجم با تکنيک و با تجربه تيم ملی امارات مترصد بود تا از بی نتيجه ماندن حمله های احساسی تيم ميزبان، در جست و جوی گل ديگری برای تيم الوحده باشد.

حمله های پرتعداد پرسپوليس کم خطر و بيشتر در توان مهار دروازه بان تيم الوحده بود. اما تک ضد حمله های تيم اماراتی گهگاه پرسپوليس را در کابوس خوردن گل ديگری قرار داد.

در گروه تيم پرسپوليس (گروه سوم) تيم الاتحاد عربستان با پيروزی يک بر صفر در خانه تيم بنيادکار ازبکستان شش امتيازی شد تا به صعود به دور بعد نزديک شود و رقابت برای رده دوم را برای تيمهای پرسپوليس ايران و نمايندگان ازبکستان و امارات باقی گذارد. در اين گروه الوحده با دو امتياز در رده دوم است و تيمهای بنيادکار و پرسپوليس هر کدام با يک امتياز به دليل تفاضل گل به ترتيب سوم و چهارم هستند.

بازی سوم پرسپوليس با تيم بنيادکار در پنجم آوريل در تهران انجام می شود.

در پايان اين مسابقه يک بار ديگر هواداران پرسپوليس با سردادن شعارهايی نارضايتی خود از تيمشان را بروز دادند. ناظر کنفدراسيون فوتبال آسيا نيز کارت خبرنگاران ايرانی را که منطقه مصاحبه با بازيکنان را رعايت نکرده بودند، برای مدتی کوتاه ضبط کرد.

نيشيمورا، برای داوری اين مسابقه از ژاپن بود. او يکی از داوران موفق جام جهانی گذشته بود، اما پرسپوليسی ها از بی تفاوتی او در برابر وقت کشی ها و بعضی خطاهای غيرفوتبالی اماراتی ها ناخشنود و معترض بودند.

موضوع داغ اين بازی از ديد تماشاگران و بينندگان تلويزيونی، از کار افتادن دوربين عنکبوتی بود که در روز مسابقه پرسپوليس با شهرداری تبريز حرف نخست تبليغاتی به شمار رفت.

بازيکنان پرسپوليس در برابر الوحده: رحمان احمدی - حميد علی عسگری، سپهر حيدری (کاپيتان)، عليرضا نورمحمدی، ابراهيم شکوری - حسين بادامکی، محمد نوری، مازيار زارع، ، سامان آقازمانی (از دقيقه ۶۶ اميرحسين فشنگچی) - هادی نوروزی و غلامرضا رضايی. سرمربی: علی دايی.

خوشحالم مهاجمی مثل علی دايی نبود!

يوزف هيکرسبرگر سرمربی اتريشی تيم فوتبال الوحده در پايان مسابقه اظهار خوشحالی کرد که تيم پرسپوليس مهاجمی چون علی دايی نداشت تا در فرصتهايی که پيش آمد، گلزنی کند.

او با مطرح شدن وقت کشی يارانش که آبروی فوتبال را بردند ناراحتی اش را با اين جمله پاسخ داد:« من اعتقاد دارم پرسپوليس هم امروز بازی جوانمردانه را رعايت نکرد و در چند صحنه بازيکنان اين تيم توپ را به نفراتمان ندادند. پرسپوليسی ها هم خودشان را روی زمين انداختند و اين فقط خاص تيم ما نبود. پرسپوليس برای رسيدن به پيروزی ۹۵ دقيقه فرصت داشت اما نتوانست به پيروزی برسد.»

او افزود:« اين درست است که تيم پرسپوليس تيم خوبی است و مقابل تماشاگرانش بازی می کرد، اما ما بعد از باخت در جام اتصالات امارات به دنبال اين بوديم که مقابل پرسپوليس اول خوب دفاع کنيم و در ضد حملات از پشت دفاع پرسپوليس بهره لازم را ببريم. در نهايت به يک امتياز رسيديم که نمی تواند نتيجه بدی باشد.»
XS
SM
MD
LG