لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۶

آتشبازی سپاهان در اصفهان، باخت استقلال در رياض


در دومين هفته از پيکارهای ليگ فوتبال قهرمانان آسيا، تيم سپاهان در گروه يک، پنج بر يک الجزيره امارات را در فولادشهر اصفهان خرد کرد و درگروه دوم استقلال در رياض بازی برده را دو بر يک باخت.

نيمه نخست دو بر صفر بود و گلهای سپاهان را احمد جمشيديان (دو گل)، ابراهيم توره، ميلوراد يانوش و جواد کاظميان به ثمر رساندند.

سپاهان آغازی درخشان در بازی دوم داشت و در يک حالت يک طرفه دو گل تماشايی توسط احمد جمشيديان به ثمر رساند. گل نخست با سانتر دقيق اميد ابراهيمی از راست و ضربه سر مهاجم سوم سپاهان در دروازه لرزان تيم امارات جای گرفت و گل دوم جمشيديان در دفع ناقص يک سانتر ارسالی از سوی خسرو حيدری و شليک زيبای بازيکن کارساز سپاهان از پشت محوطه جريمه بدست آمد.

تک گل تيم الجزيره در دقيقه ۵۴ و با ضربه ريکاردو اليويه را، بازيکن برزيلی تيم شهر دبی برای چند دقيقه ای نگرانی از بازيابی را برای تيم برتر ميدان به وجود آورد. اما دو دقيقه بعد ابراهيم توره با پاس خوب يانوش گل سوم سپاهان را زد و حکومت بی چون و چرای تيم ايرانی بر الجزيره ادامه يافت. ابراهيم توره در پايان اين مسابقه به همراه جمشيديان دو گلی شد.

در دقيقه ۶۵ يانوش چهارمين گل زردپوشان اصفهانی را با پاس خوب ابراهيم توره به ثمر رساند. گل پنجم تيم پيشتاز گروه را جواد کاظميان تازه نفس در دقيقه ۱ + ۹۰ با اشتباه محض مدافع تيم عربی وارد دروازه تيم مهمان کرد.

در اين مسابقه سپاهان بارها موقعيت گل شد، اما تک ستاره برزيلی تيم اماراتی چند بار مهدی رحمتی را در دروازه سپاهان به واکنش مثبت واداشت و يک بار بر خلاف جريان بازی به تک گل تيم الجزيره انجاميد.

سپاهان با اين پيروزی شش امتيازی شد و در صدر گروه اول قرار گرفت. تيم الهلال عربستان با پيروزی يک بر صفر در زمين تيم الغرافه قطر چهار امتيازی شد و در رده دوم ايستاد. تيمهای قطری و اماراتی هر کدام با يک امتياز در رده های سوم و چهارم هستند.

بازی سوم سپاهان روز پنجم آوريل با الغرافه قطر است و در صورت پيروزی در اين بازی راه صعود به مرحله رفت و برگشت يک هشتم پايانی را هموار خواهد کرد.

سپاهان با اين ترکيب در برابر الجزيره بهترين نتيجه در چهار گروه غرب آسيا را به ثبت رساند: مهدی رحمتی - محسن بنگر، هادی عقيلی (کاپيتان)، جلال حسينی - خسرو حيدری، فابيو جانواريو، اميد ابراهيمی، احسان حاج صفی - احمد جمشيديان (از دقيقه ۸۲ مهدی کريميان)- ابراهيم توره(از دقيقه ۸۶ جواد کاظميان) و ميلوراد يانوش (از دقيقه ۷۷ رضا عنايتی).
سرمربی: امير قلعه نويی

شکست استقلال با دو ضربه از راه دور

استقلال در گروه دوم بار ديگر برتری بر حريف را از دست داد وئ در تفکر غلط حفظ پيروزی با دفاعی ناهماهنگ برتری يک بر صفر در نيمه نخست را از دست داد و در رياض دو بر يک مغلوب تيم النصر عربستان شد.

ورزشگاه بزرگ شاه فهد تنها حدود ۱۰ هزار تماشاگر داشت و در نيمه نخست تيم کند سعودی با تکيه بر تک روی و حرکت از گوشها نه تنها نتواست به بر دفاع پرتعداد استقلال تاثير گذارد که در دقيقه ۲۲ با ضربه کرنر هوار ملا محمد و ضربه سر حنيف عمران زاده پيش تاخته به برتری دست يابد. پنج دقيقه بعد وقتی ضربه سر سيد صالحی به ديرک دروازه اصابت کرد، تيم النصر نشان داد که در صورت فشار تيمی شکست پذير حتی در خانه است.

نيمه نخست با همين گل به پايان رسيد و مردان سالهای دور فوتبال ملی عربستان – حسين عبدالغنی سليمانی و ناصر القهطانی – نتوانستند به دروازه وحيد طالب لو راه يابند.

در نيمه دوم استقلال با همان روشی بازی کرد که در بازی نخست در برابر تيم السد قطر ظاهر شده بود. در حالی که مشخص بود تيم ميزبان از قدرت شوتزنی يارانش بهره خواهد گرفت و دو مدافع کناری کاملا پيش خواهند کشيد، ياران مظلومی بيکاره ساختن فرهاد مجيدی و مهدی سيدصالحی را با دفاع همه جانبه دنبال کردند تا حسين عبدالغنی با يک ضربه از راه دور نتيجه را مساوی کند و در فاصله نه دقيقه به پايان مسابقه ضربه آزاد الهرثی تازه نفس کفته ترازو را برای تيم متوسط سعودی سنگين کند.

استقلال در مسابقه خانگی در برابر اسد برتری يک بر صفر را در دقيقه های پايانی به تساوی بدل کرد و در خانه النصر تساوی را با يک گل ديرهنگام ديگربه شکست بدل ساخت. وقتی در آخرين دقيقه وقت تلف شده آرش برهانی تازه وارد موقعيت تک به تک را برای خود فراهم ساخت ولی فرصت گل تساوی را به بالای دروازه زد تا همچنان در حسرت گلهای خورده ديرهنگام باقی بماند.

تيم النصر با اين پيروزی چهار امتيازی شد در هفته سوم مهمان تيم السد قطر باشد. استقلال با يک امتياز تيم پاختاکور ازبکستان را ميزبانی کند.

تيم استقلال با اين بازيکنان همچنان از پيروزی دور ماند: وحيد طالب لو - حنيف عمران زاده ، پژمان منتظری، اميرحسين صادقی - مهدی اميرآبادی (از دقيقه ۶۵ اسماعيل شريفات)، هوار ملا محمد، فيليپ آلوز دسوزا (از دقيقه ۵۳ فرزاد آشوبی)، کيانوش رحمتی - جواد شيرزاد - فرهاد مجيدی (کاپيتان) و‌ مهدی سيدصالحی (از دقيقه ۸۴ آرش برهانی). سرمربی: پرويز مظلومی.
XS
SM
MD
LG