لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۷

مخالفان، مقر نظامی معمر قذافی را در طرابلس تصرف کردند


 باب العزیزیه
باب العزیزیه
در حالی که نبرد شديد بين مخالفان و وفاداران به معمر قذافی در طرابلس ادامه دارد، گزارش ها حاکی است مخالفان توانسته اند وارد مقر معمر قذافی در باب العزيزيه شوند و ان را تصرف کنند. طبق اين گزارش مخالفان در اين مقر به شادی و تيراندازی هوايی پرداخته اند.

خبرنگار رويترز حاضر در محل درگيری گزارش داده است مخالفان توانسته اند مقاومت نيروهای وفادار به معمر قذافی را در باب العزيزيه در هم بشکنند.


در همين حال الجزيره هم گزارش داده که مخالفان مسلح توانسته اند وارد خانه معمر قذافی شوند.

در همين زمينه، خبرنگار خبرگزاری فرانسه که در محل حضور دارد می گويد، نیروهای مخالف قذافی پس از سحرگاه امروز (سه شنبه) توانستند در يک نبرد شديد بخش هايی از مقر قذافی را به دست بياورند و نيروهای طرفدار معمر قذافی پا به فرار گذاشتند.

طبق اين گزارش خبری از وضعيت معمر قذافی و خانواده اش در دست نيست.

اين خبرنگار گفته است:«مخالفان توانستند با خراب کردن ديوارهای بتوانی وارد مقر شده اند. آن ها باب العزيز را تصرف کردند. کاملا. تمام شد.»

درهمين حال، سرهنگ احمد عمر بانی، سخنگوی مخالفان در بنغازی، چند دقيقه پيشتر گفته بود: نيروهای ما باب العزيه را محاصره کردند . يکی از ورودی ها را تصرف کرده اند.»

يکی از مخالفان مسلح معمر قذافی به شبکه خبری العربيه گفته است که بيشتر قسمت های مقر به تصرف آنها در آمده است و هم اکنون پرچم مخالفان بر فراز اين مقر برافراشته شده است.

تصاوير تلويزيونی نشان می دهند مخالفان در خانه معمر قذافی حضور دارند و مجسمه او را شکسته اند و به سر مجسمه معمر قذافی لگد می زنند.
XS
SM
MD
LG