لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۴

فیلم اسکورسيزی در باره جرج هريسون


مارتين اسکورسيزی، فيلمساز برنده جايزه اسکار، در نظر دارد فيلم مستندی در باره جرج هريسون، آهنگساز گروه بيتل ها بسازد
مارتين اسکورسيزی، فيلمساز برنده جايزه اسکار، در نظر دارد فيلم مستندی در باره جرج هريسون، آهنگساز گروه بيتل ها بسازد

مارتين اسکورسيزی، فيلمساز و برنده جايزه اسکار، در نظر دارد فيلم مستندی در باره جرج هريسون، گيتاريست و آهنگساز گروه بيتل ها بسازد.


جرج هريسون در سن ۵۸ سالگی در ماه نوامبر سال ۲۰۰۱ بر اثر بيماری سرطان درگذشت. او را «سومين بيتل» و يا «بيتل آرام» می ناميدند چرا که در اوج دوران موفقيت های جهانی گروه بيتل ها، در سايه جان لنون و پل مک کارتنی، دو ستون اصلی گروه قرار داشت.


مجله ورايتی با اعلام اين خبر گزارش داد که اسکورسيزی به منظور ساخت فيلم مستند خود در باره جرج هريسون، قصد دارد با اوليويا، بيوه هريسون و نايگل سينکلر، توليد کننده آثار وی، همکاری کند.


اوليويا هريسون در اين باره گفت: «جرج خيلی خوشحال می شد اگر می شنيد اسکورسيزی می خواهد داستان زندگی او را به فيلم برگرداند.»


موسيقی جرج هريسون و جستجوی او برای تکيه گاهی معنوی حکايتی است که امروز نيز طنين دارد و من خوشحال می شوم بتوانم آن را به شکل عميقی نشان دهم
مارتین اسکورسیزی

اسکورسيزی در اين فيلم مستند هم به دوران همکاری جرج هريسون با بيتل ها خواهد پرداخت و هم به زمانی که پس از بيتل ها موزيک را به شکل منفرد ادامه داد و به کار تهيه فيلم نيز مشغول بود. نکته برجسته در اين فيلم دلبستگی هريسون به فلسفه هندو خواهد بود.

اسکورسيزی در اين باره می گويد: «موسيقی جرج هريسون و جستجوی او برای تکيه گاهی معنوی حکايتی است که امروز نيز طنين دارد و من خوشحال می شوم بتوانم آن را به شکل عميقی نشان دهم.»


جرج هريسون در سال های ميانی دهه ۶۰ ميلادی به سلوک هندو گرويد و حتی «سی تار» هم می نواخت. پيکر وی پس از مرگ نيز بر طبق اعتقادات هندويی او سوزانده شد.


ورايتی می نويسد کار روی اين فيلم جديد قرار است همين امسال شروع شود اما در مجموع ساخت کل فيلم چند سال طول خواهد کشيد.


اسکورسيزی بر همکاری پل مک کارتنی و رينگو استار، دو بازمانده گروه بيتل ها نيز حساب می کند.


مارتين اسکورسيزی که با فيلم «از دست رفته» توانست جايزه بهترين فيلم هفتاد و نهمين دوره اسکار را از آن خود کند؛ علاقه ويژه ای به موسيقی دارد. هم اکنون فيلم مستند او با نام «درخشش يک نور» که در باره گروه رالينگ استون است در چند سالن سينمای آمريکا نمايش داده می شود. وی همچنين در سال ۲۰۰۵ نيز فيلم مستند ۲۱۰ دقيقه ايی در باره باب ديلن، اسطوره موسيقی، ساخت.


XS
SM
MD
LG