لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۲

بيش از ۵۰ انجمن اسلامی دانشجويی: احمدی نژاد بايد برود


انجمن های اسلامی می گویند: حضور دوباره محمود احمدی نژاد موجب تشديد تمامی بحران ها و فروپاشی اجتماعی خواهد بود
انجمن های اسلامی می گویند: حضور دوباره محمود احمدی نژاد موجب تشديد تمامی بحران ها و فروپاشی اجتماعی خواهد بود
بيش از۵۰ انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاههای ايران نسبت به انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد در انتخابات رياست جمهوری هشدار داده و اعلام کرده اند:« توقف روند فعلی می تواند تصميمی عقلانی از طرف همه گروهها ، احزاب و فعالين سياسی و مدنی آزادی خواه و اصلاح طلب باشد».

در بيانيه بيش از۵۰ انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاههای ايران تا کيده شده است:« «اينک لزوم ايفای نقش تاريخی از سوی کليه نيروهای آزادی خواه بيش از پيش عيان می گردد. ما معتقديم حضور دوباره محمود احمدی نژاد موجب تشديد تمامی بحران ها و فروپاشی اجتماعی خواهد بود»

دراين بيانيه به ارزيابی کارنامه دولت محمود احمدی نژاد در عرصه های دانشگاه، سياسی و اجتماعی، اقتصاد و بين الملل پرداخته و تصريح شده است: :« کارنامه ی دولت نهم منفی و غير قابل دفاع بوده و ادامه حيات اين دولت منجر به چشم انداز نگران کننده تری برای منافع ملت می شود».

بيش از ۵۰ انجمن اسلامی دانشجويان در بيانيه خود تصريح کرده اند:« روی کار آمدن محمود احمدی نژاد و حضور نظاميان در حوزه اجرايی کشور، منجر به حاکم شدن يک نگاه امنيتی و سرکوبگر به جريانات اجتماعی و سياسی گرديد که ادامه روند سلب فضای تنفس از گروه ها و فعالين سياسی آزادی خواه، کشور را در آستانه انفجاری اجتماعی قرار خواهد داد.»

اين انجمن های اسلامی در بيانيه خود با اسفناک خواندن وضعيت اقتصادی و مسايل فراگير اجتماعی، تصريح کرده اند که چشم انداز ناروشنی در برابر جامعه قرار دارد.

اين بيانيه افزوده است:« با صدای بلند فرياد بر می آوريم احمدی نژاد بايد برود «نه به احمدی نژاد» و توقف روند فعلی می تواند تصميمی عقلانی از طرف همه گروهها ، احزاب و فعالين سياسی و مدنی آزادی خواه و اصلاح طلب باشد».

هرچند اين بيانيه نمايانگر اين است که اين انجمن های اسلامی خواهان مشارکت در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران هستند تا از اين طريق «روند فعلی» را متوقف کنند، اما انها مشخص نکرده اند که از کداميک از نامزدهای اصلاح طلب در انتخابات ۲۲ خرداد حمايت خواهند کرد.

مير حسين موسوی، نخست وزير دوران جنگ ايران، و مهدی کروبی، رييس دو دوره مجلس، دو نامزد اصلاح طلبان انتخابات رياست جمهوری هستند.

محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، و محسن رضايی ، رييس مجمع تشخيص مصلحت، دو کانديدای جناح اصولگرای در اين انتخابات به شمار می روند.
XS
SM
MD
LG