لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۶

آمريکا از حضور وحیدی در دولت دهم انتقاد کرد


 پی جی کرولی، معاون وزير امور خارجه در امور روابط عمومی،
پی جی کرولی، معاون وزير امور خارجه در امور روابط عمومی،
يک مقام وزارت امور خارجه امريکا روز پنج شنبه در واکنش به رای اعتماد مجلس به احمد وحيدی به عنوان وزير دفاع ايران، اين اقدام را يک گام رو به عقب برای اين کشور خواند.

پی جی کرولی، معاون وزير امور خارجه در امور روابط عمومی، در اين زمينه گفت: ايران به جای اينکه برای تعامل جامعه جهانی يک گام رو به جلو بردارد، با انتخاب فردی که متهم به بمبگذاری است به عنوان وزير دفاع «گامی روبه عقب » برداشته است.

احمد وحيدی که روز پنجشنبه ۲۲۷ رای موافق از سوی نمايندگاه مجلس به عنوان وزير دفاع دولت دهم کسب کرد، يکی از متهمان پرونده بمبگذاری مرکز يهوديان در بوئنوس آيرس پايتخت آرژانتين در سال ۱۹۹۴ است.

تعدادی از مقامات بلندپايه ايران از جمله علی فلاحيان، وزير اطلاعات سابق، علی اکبر ولايتی، وزير خارجه سابق و محسن رضايی، فرمانده سابق سپاه پاسداران، از سوی آرژانتين به دخالت در بمب گذاری مرکز يهوديان در بوئنوس آيرس، موسوم به انفجار ساختمان آميا، متهم شده اند.

احمدی وحيدی هم اکنون از سوی پليس بين المللی، اينترپل، تحت تعقيب است.

پی جی کرولی به خبرنگاران گفت: «ما از اقدام امروز نگران شديم و فکر می کنم ايران دقيقا پيام غلطی را ارسال کرد.»

اين مقام وزارت امور خارجه آمريکا تاکيد کرد واشينگتن از اقدامات آرژانتين برای اجرای عدالت درباره کسانی که در جريان بمب گذاری مرکز يهوديان نقش داشته اند، حمايت می کند.

پی جی کرولی گفت:«ايران با منصوب کردن فرد شناخته شده ای که متهم به دست داشتن در اقدام تروريستی است در وزارتخانه (دفاع) گامی رو به عقب برداشت.»

پس از ان که محمود احمدی نژاد، احمد وحيدی را به عنوان وزير دفاع به مجلس پيشنهاد کرد، وزارت امور خارجه آرژانتين نيز با صدور بيانيه ای عصبانيت خود اين اقدام اعلام کرده بود.

احمد وحيدی روز پنجشنبه پس از کسب رای اعتماد از مجلس گفته است: رای بالای اعتماد مجلس نشانه روح ضد اسرائيلی مجلس است.

احمد وحيدی همچنين در پاسخ به پرسشی درباره ارزيابی خود از اقدامات دولت دهم در تمامی امور به ويژه حوزه دفاعی و امنيتی گفته است:« اين کابينه بسيار پرقدرت و متکی بر آرای مردم و رای اعتماد نمايندگان است که در آينده حرکتی بسيار خوب و سريع را به دنبال دارد».
XS
SM
MD
LG