لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۱

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ايران


روزنامه سرمايه ، عنوان اصلی خود را به هشدار رئيس ستاد کل نيروهای مسلح جمهوری اسلامی به محتکران و گران فروشان اختصاص داده است.


به نوشته اين روزنامه ، رئيس ستاد کل نيروهای مسلح با ادعای« تلاش تعدادی از اختلاف افکنان و سوداگران در بر هم زدن آرامش مردم و هدف قرار دادن مايحتاج روزمره آنان به منظور فشار اقتصادی بر اقشار مردم و همچنين ناکارآمد نشان دادن دولت در حل مشکلات معيشتی ملت » ، گفته است : در شرايط حساس کنونی که نظام اسلامی و ملت انقلابی هر روز با تهديدات جديد و جدی از سوی قدرت های شيطانی مواجه است بروز چنين حوادثی در عرصه اقتصادی ، اقدامی ضدملی است.


حسن فيروزآبادی که در آستانه سومين سالگرد انتخابات نهمين دوره رياست جمهوری اسلامی در جمع مسوولان نيروهای مسلح سخن می گفت ، همچنين به رسانه ها در خصوص انتشار اخبار و گزارش های مربوط به گرانی و تورم در کشور هشدار داده است.


سرمایه به نقل از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نوشته « در اين صحنه جريان سازی خبری برخی رسانه ها و مطبوعات نيز مزيد بر علت شده و معادلات عرضه و تقاضا را متزلزل و معضل مضاعفی را علاوه بر تورم ناشی از تورم جهانی بر پيکر اقتصاد کشور تحميل کرده است به طوری که مبارزه با اين مفسدين اقتصادی را امری واجب نموده است. »


احضار 3 نماینده مجلس به دادگاه


روزنامه اعتماد ، از افزايش احضار نمايندگان مجلس به دادگاه خبر داده و نوشته « افزايش نمايندگان احضارشده به دادگاه درخصوص پرونده جنجالی عباس پاليزدار منجر به آن شد تا علی لاريجانی در مقام رياست مجلس به محمود هاشمی شاهرودی رئيس قوه قضائيه تذکر بدهد. »


اين روزنامه با اشاره به بازداشت دستکم ۱۱ نفر در ارتباط با پرونده افشاگری های عباس پاليزدار ، نوشته « در اين ميان آجرلو نماينده تهران هم به دادگاه احضار شد و چند روز بعد هم خبر احضار حسن کامران نماينده اصفهان و محمد دهقان نماينده طرقبه و چناران هم منتشر شد. »


به نوشته اعتماد « همزمان ۲۲۰ نماينده مجلس هم نامه يی اعتراض آميز را به رئيس قوه قضائيه نوشتند و به تفتيش قضايی منزل يکی از نمايندگان مجلس اعتراض کرده و درعين حال خواستارپايان احضار نمايندگان مجلس به دادگاه شدند. »


نمايندگان در نامه اعتراض آميز خود به هاشمی شاهرودی از وی خواسته اند تا از عملکرد فراقانونی برخی مقامات قضايی زيردست خود ممانعت کند.


اين روزنامه تاکيد کرده که اشاره نمايندگان به تحرکات سعيد مرتضوی دادستان تهران است که شخصاً در پرونده افشاگری های اخير،فاطمه آجرلو را مورد بازجويی قرار داده است.


اتهامات تازه به دانشجویان منتقد


روزنامه ايران ، ارگان رسمی دولت ، در شماره امروز خود جريان های دانشجويی منتقد دولت را به گرايش های مارکسيستی و ليبرالی متهم کرده ، و نوشته « جريان های دانشجويی برای جذب مخاطب وزارت علوم را به بستن فضای نقد در دانشگاه ها متهم می کنند. »


اين روزنامه به نقل از محمد باقر خرمشاد معاون فرهنگی وزارت علوم نوشته « با بررسی تصادفی نشريات دانشجويی به راحتی می توان متوجه شد که چه تعداد از نشريات با ادبيات مارکسيستی و ليبرالی منتشر می شود که نه فقط دولت و ارکان نظام بلکه حتی گاهی کل نظام را به باد انتقادهای مخرب می گيرند. »


«واکنش نمایندگان به ادعای ربودن احمدی نژاد»


روزنامه کارگزاران ، واکنش نمايندگان مجلس به ادعای احمدی نژاد در خصوص طرح ربودنش را مورد توجه قرار داده و نوشته « همزمان با تکذيب هرگونه طرح ترور يا ربودن احمدی‌نژاد در بغداد از سوی رئيس ديوان عالی رياست‌جمهوری عراق ، جمعی از نمايندگان مجلس در مورد اظهارات رئيس دولت نهم واکنش نشان داده و ادعای احمدی‌نژاد را تلاش برای تحريک افکار عمومی توصيف کردند. »


اين روزنامه از قول علاءالدين بروجردی رئيس کميسيون امنيت ملی نوشته « هيچ گزارشی در اين خصوص دريافت نکرده است. »


کارگزاران همچنين در يادداشتی به قلم غلامحسین کراسچی به همين مساله پرداخته و نوشته «اين گزارش‌ها که به آقای رئيس‌جمهور داده شده است اگر خودشان باور کردند چرا نخواستند وزارت خارجه و مسوولان کشور برخورد و اعتراض کنند ، و اگر خود ايشان نيز اين را باور نکرده‌اند ، چطور چنين مسئله سستی را در چنين جمع مهمی که از تمام رسانه‌های کشور و در صحنه تبليغات بين‌المللی عنوان می‌شود ، مطرح کرده‌اند؟ »


اختلاس میلیاردی از بانک در تبریز


روزنامه خراسان از بازداشت متهمان اختلاس يک ميليارد و ٦٠٠ ميليون تومانی در يکی از بانک های تبريز خبر داده است.


اين روزنامه به نقل از دادستان تبريز نوشته « اين پرونده ٤ متهم دارد که ٢ نفر از آنان کارمندان شعبه يکی از بانک ها بوده اند و ٢ نفر نيز خارج از بانک با اين دو نفر همکاری می کردند. »


به گفته يحيی ميرزامحمدی « مسئولان بانک اعلام کرده بودند که از بانک حدود ٦٥٠ ميليون تومان اختلاس شده ، اما متهمان به اختلاس يک ميليارد و ٦٥٠ ميليون تومانی اعتراف کرده اند. »


دومین کشته در اثر شلیک در پایگاه پلیس آگاهی


روزنامه ايران ، ارگان رسمی دولت ، از مرگ دومين افسر مجروح نيروی انتظامی در بيمارستان خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه « با مرگ يکی ديگر از مأموران پايگاه هشتم پليس تهران در بيمارستان ، تعداد قربانيان حادثه تيراندازی در اين پايگاه به دو تن افزايش يافت. »


نیروی انتظامی که ديروز علت تيراندازی در اين پايگاه پليس را تصادفی و غير عمدی اعلام کرده بود ، به نوشته روزنامه ايران در اطلاعيه اخير خود گفته است « يکی از افسران پايگاه هنگام تحويل سلاح به دليل عدم رعايت و توجه به آموزش های مناسب انتظامی در يک لحظه اقدام به تيراندازی کور کرده که در اين حادثه دو تن از پرسنل انتظامی مستقر در محل هدف اصابت گلوله قرار گرفته ، و پس از انتقال به بيمارستان به علت شدت جراحات وارده جان باختند. »


روزنامه های روز گذشته علت تيراندازی در پايگاههشتم پلیس آگاهی تهران را بروز اختلاف بين چند افسر نيروی انتظامی و درگيری مسلحانه آنها با يکديگر اعلام کرده بودند.


XS
SM
MD
LG