لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۴

شلیک پدافند هوایی به پهپاد صداوسیما در اطراف دفتر خامنه‌ای


به دنبال انتشار گزارش‌ها درباره شلیک پدافند هوایی به یک شی‌ پرنده ناشناس در اطراف دفتر رهبر جمهوری اسلامی، معاون استاندار تهران اعلام کرد که این پرنده یک دستگاه تصویربرداری هوایی کوچک، متعلق به صدا و سیما و در حال پرواز بر خیابان جمهوری بوده که «جزو مناطق ممنوعه پرواز» است.

خبرگزاری ایلنا صبح روز جمعه ۳ دی خبر داده بود که برخی از شهروندان تهرانی در تماس با این خبرگزاری اعلام کرده‌اند که در محدوده‌ خیابان‌های فاطمی، امیرآباد، انقلاب و ستارخان «صدای تیراندازی ممتد» را شنیده‌اند.

ساعاتی بعد دبیرخانه شورای تامین فرمانداری تهران اعلام کرد که ساعت ۹:۴۵ دقیقه روز جمعه، پدافند هوایی به یک فروند «هلی‌شات» در محدوده میدان انقلاب شلیک کرده است.

تعدادی از وبسایتها از جمله عصر ایران اعلام کردند که این «هلی‌شات» یا پهپاد در اطراف دفتر رهبر جمهوری اسلامی مشهور به «بیت رهبری» ساقط شده است.

در همین حال ارتش ایران نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این «کواد کوپتر» که بدون هماهنگی اقدام به پرواز بر فراز شهر تهران کرده بود، از سوی قرارگاه پدافند هوایی ارتش مورد هدف قرار گرفته است.

ساعاتی بعد معاون امنیتی استانداری تهران گفت که این «هلی‌شات» متعلق به صدا و سیما و به دنبال تصویربرداری هوایی از محل نماز جمعه تهران بوده، اما «به منطقه پرواز ممنوع بی‌توجهی کرده و وارد این منطقه شده است».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محسن همدانی اضافه کرد: «تیمی که مسئول پرواز این هلی‌شات بوده است باید به طول و عرض جغرافیایی منطقه و محدوده پرواز ممنوع توجه می‌کرده که در این زمینه دچار سهل‌انگاری شده است».

آقای همدانی در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم نیز گفت که خیابان جمهوری «جزو مناطق ممنوعه پرواز به حساب می‌آید».

نهادهایی چون دفتر رهبر جمهوری اسلامی، قوه قضاییه و شورای نگهبان در محدوده خیابان جمهوری و میدان حر قرار دارند.

نماز جمعه تهران نیز در دانشگاه تهران در خیابان ۱۶ آذر نزدیک به میدان انقلاب برگزار می‌شود.

معاون امنیتی استانداری تهران همچنین اعلام کرد که لاشه این پرنده به دلیل کوچک بودن آن هنوز پیدا نشده و پیدا کردن آن سخت است.

آقای همدانی تاکید کرد که این اتفاق «اصلا امنیتی نبود و قرارگاه ثارالله تهران نیز پیگیر» آن است.

قرارگاه ثارالله تهران یکی از قرارگاه‌های امنیتی سپاه پاسداران در تهران است که وظیفه آن «مدیریت امنیت پایتخت و دیگر شهرهای استان تهران» اعلام شده است.

XS
SM
MD
LG