لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۳

آمار نیروی انتظامی از دستگیری افراد «بدحجاب»: بیش از ۱۵۰۰ نفر


معاون اجتماعی نیروی انتظامی روز چهارشنبه، دوم تیرماه، در یک نشست با ارائه آخرین آمار از افراد «بدحجاب» که این نیرو با آنها برخورد کرده خبر داد که از آغاز اجرای طرح عفاف تاکنون یک هزار و ۵۲۴ نفر دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، بهمن کارگر، معاون اجتماعی نیروی انتظامی، اعلام کرد که ۹۸ درصد از این دستگیرشدگان به همراه خانواده‌های خود در پایگاه‌های طرح ارشاد مورد ارشاد قرار گرفته و حدود ۳۰ نفر از این افراد پس از ارشاد به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند.

به گفته آقای کارگر، ۶۷ درصد از این دستگیرشدگان در سنین ۱۶ تا ۲۰ سال، ۳۱ درصد بین ۲۱ تا ۲۵ سال و ۸.۱۳ درصد آن‌ها در سنین ۲۶ تا ۳۰ سال هستند.

معاون اجتماعی ناجا همچنین در مورد وضعیت تأهل و شغلی این افراد گفت: «۸۴ درصد دستگیرشدگان مجرد، ۱.۱۳ درصد متأهل و ۳.۲ درصد مطلقه، و از نظر شغلی ۲۵ درصد آنان دانشجو، ۳.۱۹ درصد محصل و ۵.۱۱ درصد کارمند بوده‌اند.»

وی همچنین افزود که از این میان افراد دستگیرشده کارمند عمدتاً به کار در مؤسسات و بخش‌های خصوصی مشغول بودند.

بنا به اظهارات سردار کارگر، ۸۸ درصد از دستگیرشدگان برای نخستین بار و ۷ درصد از آن‌ها برای بار دوم دستگیر شده بودند.

وی همچنین از انجام نظرسنجی‌ میان دستگیرشدگان خبر داد و گفت: «۶۰ درصد از آنان معتقد بودند حجاب مصونیت است و تنها ۸.۲۳ درصد آنان حجاب را محدودیت می‌دانستند.»

چهار پایگاه با سهمیه دستگیری روزانه ۲۰ نفر

معاون اجتماعی نیروی انتظامی تهران بزرگ در ادامه همچنین توضیح داد که چهار پایگاه به اجرای طرح عفاف و حجاب نیروی انتظامی اختصاص یافته است که سهمیه دستگیری هر پایگاه روزانه ۲۰ نفر است.

وی تصریح کرد که در این چهار پایگاه نحوه پوشش، ‌رفتار و برخورد مأموران نیروی انتظامی با دستگیرشدگان از طریق عکس و فیلم مستندسازی می‌شود و همچنین افزود که تاکنون هیچ یک از دستگیرشدگان شکایتی از عملکرد و نحوه برخورد پلیس نداشته‌اند.

سردار کارگر همچنین اعلام کرد: «هیچ مأمور مردی حق ارشاد بانوان بدحجاب را ندارد، چرا که نیروی انتظامی برای این امر مأموران زن پرورش داده است.»

وی توضیح داد که افراد دستگیرشده پس از حضور خانواده‌های‌شان در پایگاه‌های مزبور توسط مأموران زن ارشاد می‌شوند.

«با بدحجابان مذکر نیز برخورد می‌کنیم»

معاون اجتماعی نیروی انتظامی در ادامه این نشست همچنین متذکر شد که دستور کار پلیس مبنی بر برخورد با بدحجابان تنها به زنان محدود نمی‌شود و گفت: «با بدحجابان مذکر نیز برخورد می‌کنیم.»

وی از تداوم گشت مزاحمین نوامیس سخن به میان آورد و اعلام کرد که گشت برخورد با مزاحمان نوامیس ادامه دارد و حتی در خارج از این طرح نیز مأموران نیروی انتظامی موظفند در صورت مشاهده مزاحمت با فرد خاطی برخورد کند.
XS
SM
MD
LG