لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۲

جایزه «ورزش برای صلح» به خاطر مچ‌بند سبز


عده ای از بازیکنان تیم ملی در بازی با کره جنوبی مچ بند سبز بسته بودند.
عده ای از بازیکنان تیم ملی در بازی با کره جنوبی مچ بند سبز بسته بودند.
در حاشیه مسابقات دومیدانی قهرمانی جهان در برلین، شش تن از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران به عنوان نخستین برندگان جایزه «ورزش برای صلح» معرفی شدند.

به نوشته روزنامه آلمانی هندلس‌بلات، جایزه «ورزش برای صلح» ابتکار تازه‌ای است برای تشویق ورزشکارانی که در زمینه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

شش تن از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران که در جریان بازی با کره جنوبی در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی به نشانه حمایت از اعتراض‌های مردمی نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران مچ‌بند سبز بسته بودند، به عنوان نخستین برندگان این جایزه جهانی برگزیده شدند.

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در مراسم اعطای این جایزه در روز یکشنبه حضور نداشتند و امید نوریپور نماینده ایرانی تبار پارلمان آلمان از حزب سبزها این جایزه را به نیابت از فوتبالیست‌های ایرانی دریافت کرد.

علی کریمی بازیکن سابق تیم بایرن مونیخ آلمان، مهدی مهدوی کیا بازیکن تیم اینتراخت فرانکفورت، جواد نکونام و مسعود شجاعی بازیکنان تیم اوساسونای اسپانیا و حسین کعبی و محمد نصرتی شش فوتبالیست ایرانی هستند که در بازی با کره جنوبی مچ‌بند سبز بسته بودند.

رنگ سبز به نماد اعتراض علیه نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران تبدیل شده است.

علاوه بر فوتبالیست‌های ایرانی، سرگئی بوبکا، قهرمان المپیک در رشته پرش با نیزه و ادوین موزس قهرمان دو چهارصد متر با مانع المپیک نیز به پاس فعالیت‌های اجتماعی خود جوایز افتخاری دریافت کردند.
XS
SM
MD
LG