لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۰

بنیامین نتانیاهو: رهبران ایران پشتوانه مردمی را از دست داده‌اند


بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، می گوید: «بسیاری از مردم ایران از رژیم این کشور ناراضی هستند.»
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، می گوید: «بسیاری از مردم ایران از رژیم این کشور ناراضی هستند.»
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، روز دوشنبه گفت که حکومت ایران حمایت مردمی را از دست داده است و «از دست رفتن مشروعیت دولت ایران» در داخل و خارج از این کشور به نفع اسراییل تمام شده است.

آقای نتانیاهو که در جمع اعضای کمیسیون دفاعی پارلمان این کشور سخن می‌گفت، با اشاره به رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران اظهار داشت: «در سال گذشته ایران به نحو فزاینده ای مشروعیت خود را در جامعه جهانی از دست داده که این نفع آشکاری برای اسراییل در بر دارد.»

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، به گفته یکی از مقام‌های پارلمانی اسراییل که در نشست غیر علنی کمیسیون دفاعی پارلمان حضور داشت، بنیامین نتانیاهو با اشاره به اعتراض‌های مردمی به نتایج انتخابات در ایران افزوده است: «بسیاری از مردم ایران از رژیم این کشور ناراضی هستند.»

این سخنان در حالی بیان شده است که روز دوشنبه و همزمان با روز دانشجو، تظاهرات معترضان نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران ادامه یافت.

بنیامین نتانیاهو همچنین یک بار دیگر بر موضع دولت خود در زمینه جلوگیری از دستیابی ایران به جنگ‌افزارهای هسته‌ای تاکید کرد و افزود: « جلوگیری از مسلح شدن ایران به سلاح‌های هسته‌ای جزو منافع عالی اسراییل است.»

صبح روز دوشنبه یکی از کارشناسان سرویس اطلاعاتی ارتش اسراییل اعضای کمیسیون دفاعی پارلمان این کشور را در جریان آخرین تحولات مربوط به برنامه اتمی ایران قرار داده بود.

به گفته این افسر اطلاعاتی اسراییل، ایران فن‌آوری لازم برای ساخت جنگ‌افزارهای هسته‌ای را در اختیار دارد و ساخت و یا عدم ساخت سلاح‌های هسته‌ای تنها به تصمیم رهبران ایران بستگی دارد.

کشورهای غربی و در راس آنها ایالات متحده آمریکا، ایران را به تلاش برای ساخت جنگ‌افزارهای هسته‌ای در پوشش یک برنامه صلح‌آمیز اتمی متهم می‌کنند. این در حالی است که ایران می‌گوید، برنامه اتمی‌اش صرفاً ماهیت صلح‌آمیز دارد.

به تازگی و به دنبال نپذیرفتن پیشنهادی در باره مبادله اورانیوم غنی شده ایران با سوخت هسته‌ای برای رآکتور تحقیقاتی تهران از سوی جمهوری اسلامی، تنش بر سر برنامه اتمی تهران بالا گرفته است.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کرده که می‌تواند، راه را برای تشدید تحریم‌های تهران توسط شورای امنیت سازمان ملل هموار کند.

ایالات متحده اعلام کرده است، در صورتی که ایران تا پایان سال جاری بر سر برنامه اتمی خود با جامعه جهانی همکاری نکند، با تحریم‌های بیشتری روبرو خواهد شد.

این در حالی است که مقام‌های اسراییلی هر چند از سیاست آمریکا در این خصوص حمایت می‌کنند، اما استفاده از گزینه نظامی برای حل مسئله هسته‌ای ایران را منتفی ندانسته‌اند.

با این حال آقای نتانیاهو در سخنان روز دوشنبه خود به این نکته که چه زمانی اسراییل به این گزینه در قبال برنامه اتمی ایران متوسل خواهد شد، اشاره ای نکرده است.
XS
SM
MD
LG