لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۵

کمپین «مردان باحجاب» براى آزادى مجید توکلى


رسانه‌های حامی دولت در ایران با انتشار این تصویر گفته‌اند مجید توکلی برای «گریز از دست ماموران» لباس زنانه بر تن کرده است.
رسانه‌های حامی دولت در ایران با انتشار این تصویر گفته‌اند مجید توکلی برای «گریز از دست ماموران» لباس زنانه بر تن کرده است.
در واکنش به بازداشت مجید توکلى در جریان اعتراض‌هاى روز دانشجو، ۱۶ آذر، در ایران و خارج از ایران شمارى از حامیان جنبش سبز و وبلاگ‌نویسان ایرانى با چاپ عکس خود با روسرى و چادر خواستار آزادی این فعال دانشجویى شده‌اند.

همزمان با برگزارى تظاهرات اعتراض‌آمیز در روز ۱۶ آذر، روز دانشجو، مجید توکلى که براى سخنرانى به دانشگاه امیرکبیر تهران رفته بود، هنگام ترک دانشگاه توسط نیروهاى امنیتى و لباس‌شخصى بازداشت شد.

به دنبال بازداشت این فعال سرشناس دانشجویى خبرگزارى‌هاى ایرنا و فارس اقدام به انتشار تصاویرى از مجید توکلى کردند که وى را با پوشش مقعنه و چادر نشان مى‌داد.

به دنبال بازداشت مجید توکلى از فعالان دانشجویى در ایران در روز ۱۶ آذر، شمار زیادى از حامیان جنبش سبز و مخالفان دولت جمهوری اسلامی در ایران با به راه انداختن کمپینى در فیس‌بوک و سایر شبکه‌‌هاى اجتماعى در اینترنت خواستار آزادى وى شده‌اند.

معترضان و از جمله شمارى از وبلاگ‌نویسان ایرانى با سرکردن روسرى و چادر و تهیه کلیپ‌هاى تصویرى نسبت به ادعاى رسانه‌هاى حامى دولت مبنى بر بازداشت مجید توکلى در لباس زنانه واکنش نشان داده‌اند.


فیلم کمپین «ما همه مجید هستیم»

در واکنش به این ادعاى رسانه‌هاى حامى دولت، انجمن اسلامى دانشگاه امیرکبیر، پلى‌تکنیک، با صدور بیانیه‌اى تاکید کرده بود: «نه تنها مجید توکلى، بلکه تمامى دانشجویان دربند استبداد، افتخار جنبش دانشجویى هستند، چه با لباس زنانه و چه با لباس مردانه.»

در بخش دیگرى از این بیانیه آمده بود: «اعتراض‌هاى پرشکوه و گسترده دانشجویان مقاوم ایران در سراسر کشور آن چنان مستبدین فرومایه کشور را گیج کرده است که راهى جز لباس‌ مبدل بر تن مجید توکلى کردن و عکس انداختن از وى پیدا نکرده‌اند.»

به نوشته خبرنامه امیرکبیر، مجید توکلى که از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به شمار مى‌آید، از ابتداى سال تحصیلى جارى به درخواست وزارت اطلاعات و وزارت علوم براى ادامه تحصیل به بندرعباس تبعید شده بود.

مجید توکلى به عنوان یکى از فعالان سرشناس جنبش دانشجویى در ایران پیشتر نیز به اتهام «جعل نشریات دانشجویى» پانزده ماه را در زندان سپرى کرده بود.

XS
SM
MD
LG