لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۷

عسگراولادی: موسوی و کروبی به آغوش رهبر بازگردند


حبیب الله عسگراولادی، عضور ارشد حزب موتلفه اسلامی
حبیب الله عسگراولادی، عضور ارشد حزب موتلفه اسلامی
حبیب الله عسگر اولادی، عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامی، با متهم کردن میرحسین موسوی و مهدی کروبی به ایجاد «تفرقه» در جامعه از این دو نامزد معترض انتخابات خواست، به «آغوش رهبری» بازگردند.

آقای عسگراولادی در جمع دبیران استان‌های حزب مؤتلفه اسلامی با تحلیل شرایط پس از انتخابات، وجود «بحران» در ایران را رد کرد و گفت: «انتخابات به شکلی بود که معتقدیم مقام معظم رهبری به دنبال شرکت حداکثری مردم، رأی بالای رئیس‌جمهور، قوی‌تر بودن دولت دهم نسبت به دولت نهم و انسجام ملی میان نیروهای انقلاب بودند.»

دبیرکل پیشین حزب موتلفه اسلامی با این حال اظهار داشت که از میان اهداف رهبر جمهوری اسلامی، «حضور حداکثری مردم و رای بالای رییس‌جمهور تحقق پیدا کرد» اما به دلیل «فتنه‌های دشمن» به دو هدف دیگر «ضربه» وارد شد.

وی در ادامه به صراحت میرحسین موسوی و مهدی کروبی را به ایجاد «تفرقه‌» متهم کرد و گفت: «متأسفانه دو نامزد انتخابات موجب تفرقه در جامعه شدند، حتی اگر بگویند این چنین غرضی نداشتند. ما باید به این دو نامزد بگوییم به آغوش رهبری و مردم برگردند.»

این عضو حزب مؤتلفه خطاب به میرحسین موسوی و مهدی کروبی، گفت: «اگر خواسته باشید به آغوش رهبری، مردم، قانون اساسی بر گردید هیچ مشکلی وجود ندارد و وحدت تنها در سایه ولایت و قانون اساسی شکل می‌گیرد.»

آقای عسگراولادی در حالی دونامزد معترض به نتایج را متهم به تفرقه افکنی و دعوت به وحدت می‌کند که آنها نیز متقابلاً جناح حاکم را به «تقلب» در انتخابات و در نتیجه ایجاد «بحران» در کشور متهم کرده‌اند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی همچنان با خودداری از به رسمیت شناختن دولت محمود احمدی‌نژاد، اعلام کرده‌‌اند تا احقاق «حقوق» مردم به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

از سوی دیگر بسیاری از اصلاح‌طلبان و هواداران این دو نامزد اصلاح‌طلب همچنان در زندان هستند و قوه قضاییه و نهادهای نظامی امنیتی تحت نظر رهبر جمهوری اسلامی، آنها را به راه انداختن انقلاب مخملی متهم کرده و با همین اتهامات نیز به محاکمه کشیده‌اند.


اسدالله بادامچیان از محمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی خواست «توبه» کنند و «از این که ننگ حمایت بیگانگان را پذیرفته‌اند اظهار پشیمانی کنند».
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، در نشست دبیران استان‌های حزب مؤتلفه اسلامی، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه و اسدالله بادامچیان دیگر عضو این حزب و نماینده مجلس شورای اسلامی نیز به سخنرانی پرداختند.

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، در این نشست با تکرار آنچه در کیفرخواست محاکمات «کودتای مخملی» مطرح شد گفت: «انتخابات برای دشمن بهانه‌ای بود تا به اصل ولایت فقیه و مصداق آن که مقام معظم رهبری باشد ضربه وارد کند و در این انتخابات هر نتیجه‌ای که حاصل می‌شد دشمن این هدف را دنبال می‌کرد.»

در کیفرخواست محاکمات «کودتای مخملی» اصلاح‌طلبان متهم شده‌اند که از پیش از انتخابات طرحی برای مخالفت با نتیجه انتخابات و ایجاد انقلاب مخملی داشته‌اند.

اسدالله بادامچیان، نماینده تهران، نیز در این نشست، سه رهبر اصلاح‌طلب محمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی را به باد انتقاد گرفت و گفت: «آقایان کروبی، خاتمی، موسوی در جلساتی که با یکدیگر داشته‌اند تلاش کرده‌اند از سه موضوع جمهوری اسلامی، قانون اساسی و حقوق مردم حمایت کنند که در این دفاع، حمایت از ولایت فقیه یادشان رفته است.»

وی همچنین گفت میرحسین موسوی و مهدی کروبی«به این نتیجه رسیده‌اند که جنبش سبز مخملی در دست آمریکاست و این جنبش با شبکه‌ها و ارتباطات و سازمانی متمرکز در حال فعالیت است»؛ وی شاهد این ادعای خود را طرح شعار «جمهوری ایرانی» در برخی از اجتماعات اعتراضی عنوان کرد.

آقای بادامچیان از محمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی خواست «توبه» کنند و «از این که ننگ حمایت بیگانگان را پذیرفته‌اند اظهار پشیمانی کنند».

محمدجواد لاریجانی: موسوی خروج بر امام عادل کرد


محمد جواد لاریجانی
روز شنبه نیز در نخستین این نشست محمد جواد لاریجانی، معاون حقوق بشر قوه قضاييه نیز به سخنرانی پرداخت؛ محمد جواد لاریجانی آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را «امام عادل» زمان دانست و میرحسین موسوی را به «خروج» در برابر وی متهم کرد.

آقای لاریجانی تصریح کرد: «اینکه میرحسین موسوی بر خلاف همه مقررات و قوانین مربوط به انتخابات و بر خلاف رأی شورای نگهبان و تنفیذ مقام معظم رهبری خود را پیروز انتخابات اعلام کرد این نوعی خروج بر امام عادل است.»

وی رویدادهای انتخاباتی را «یک کودتای تمام‌عیار» خواند و گفت: «موسوی چه بداند و چه نداند وارد این بازی ابلهانه شد و تمام دنیا هم از او حمایت کردند.»

آقای لاریجانی «ولایت را کلید بهشت و اکسیر اعظم» توصیف کرده و جریان دوم‌خرداد را نیز با سازمان مجاهدین خلق مقایسه کرد و گفت: «کودتای دوم خردادی‌ها ناکام و مفتضح شد، دولت‌های غربی هم فهمیدند نظام تنومندتر از آن است که فکر کرده‌اند.»
XS
SM
MD
LG