لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۴

سیل در پاکستان، چین و اروپا همچنان قربانی می‌گیرد


پلی در پاکستان که طعمه سیل شده است؛ مردم برای عبور به آن سوی رود از کابل استفاده می‌کنند.
پلی در پاکستان که طعمه سیل شده است؛ مردم برای عبور به آن سوی رود از کابل استفاده می‌کنند.
بارش شدید باران و جاری شدن سیل و رانش زمین در چهارگوشه جهان همچنان قربانی می‌گیرد. در حالی که سیل در پاکستان تاکنون میلیون‌ها نفر را بی‌خانمان کرده و هزاران نفر را به کام مرگ فرستاد طی دو روز گذشته چین و اروپا نیز شاهد سیلاب‌های مرگبار بوده‌اند.

مقامات لهستان، یکشنبه اعلام کردند که در اثر بارش شدید باران که روز گذشته زندگی ساکنان جنوب غربی این کشور را مختل کرد، دست کم سه نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ورشو، یک زن روز شنبه، در آب غرق شد و جسد یک زن دیگر و یک مرد ۵۵ ساله روز یکشنبه از آب گرفته شد. این مرد یکی از مامورین نجات غریق بود که روز شنبه پس از آن که فشار شدید آب یک سد را شکست جان خود را از دست داد.

در جمهوری چک، شمار قربانیان سیلروز یکشنبه به پنج تن رسید. این در حالی است که از سرنوشت سه نفر دیگر اطلاعی در دست نیست و هزاران نفر با مشکل قطع برق مواجه شده و ارتباط زمینی بسیاری از روستاها با مناطق همجوار قطع شده است.

روز شنبه سه شهروند آلمانی هم به خاطر بارش شدید باران و جاری شدن سیل در مرز این کشور با لهستان در آب غرق شدند. مقامات محلی اعلام کرده اند که ۱۴۰۰ نفر از سیل‌زدگان را به مناطق دیگر انتقال داده‌اند.

در اسلواکی هم طوفان شدید باعث قطع برق در برخی از مناطق این کشور شد اما گزارشی از تلفات جانی در این کشور منتشر نشده است.

گزارش‌ها از مناطق سیلزده اروپا حاکی است که ارتش، پلیس و مامورین نجات غریق با استفاده از هلی‌کوپتر و سایر تجهیزات برای کمک به قربانیان سیل به این مناطق اعزام شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه نیز از اسلام آباد گزارش داده است،‌ که سیلاب‌های شدید چند روز اخیر میلیاردها دلار به این کشور خسارت زده است. سیل در پاکستان زندگی حدود ۱۵ میلیون نفر را مختل کرده به طوری که میلیون‌ها نفر وادار به ترک خانه و زندگی خود شده‌اند؛ تا به روز یکشنبه بیش از ۱۵۰۰ نفر قربانی شیل شده‌اند.

در همین حال دولت پاکستان از جامعه جهانی درخواست کمک فوری کرده است و نماینده ویژه سازمان ملل در امور بلایای طبیعی که به منطقه اعزام شده اعلام کرد که میزان خسارات وارد شده به این کشور از حد انتظار بیشتر است.

وی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که برای کمک به سیل‌زدگان به صدها میلیون دلار کمک فوری نیاز است و پیش بینی کرد که پاکستان برای بازسازی این مناطق به میلیاردها دلار کمک مالی احتیاج خواهد داشت.

گزارش‌های رسیده از پکن نیز حاکی از آن است که در جریان بارش شدید باران و جاری شدن سیل و رانش زمین در شمال غربی چین دست کم ۱۲۷ نفر کشته شده‌اند و نیمی از یک شهر به طور کامل در آب فرو رفته و از سرنوشت حداقل دو هزار نفر اطلاعی در دست نیست.
XS
SM
MD
LG