لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۵

بیمه لویدز لندن، ایران را در فهرست مناطق پرخطر قرار داد


یک نفتکش در بندر چابهار
یک نفتکش در بندر چابهار
همزمان با تلاش ایالات متحده و هم‌پیمانان غربی‌اش برای تحریم بیشتر ایران، شرکت بیمه «لویدز لندن» ایران را در فهرست مناطق پرخطر خود قرار داده است.

نیل رابرتس، دبیر «انجمن بازار لویدز»، ‌سازمانی که همه بیمه‌گرهای شرکت بیمه «لویدز لندن» را زیر پوشش خود دارد، روز دوشنبه اعلام کرد، کشتی‌هایی که به سمت ایران محموله حمل می‌کنند اگر از ۱۲ مایل به کناره‌های ایران نزدیک‌تر ‌شوند، باید به بیمه‌گرهای خود اطلاع د‌هند.»

شرکت بیمه لویدز، که در بازار حمل و نقل دریایی بسیار پرنفوذ است، در ۱۱ مارس امسال، ایران را در فهرست مناطق دارای ریسک بالا قرار داده است؛ با قرار گرفتن ایران در این فهرست، در بیمه‌نامه کشتی‌هایی که تحت پوشش این شرکت به ایران سفر می‌‌کنند، شرایط جنگی، تروریسم و خطرهایی از این نوع قید می‌شود و از این رو هزینه بارگیری در بنادر ایران بیشتر خواهد شد.

نیل رابرتس، دبیر «انجمن بازار لویدز» در این باره گفت: «ایران به این دلیل به این فهرست افزوده شده است که بیمه‌گرها نگران تحریم‌های احتمالی ایالات متحده علیه این کشور هستند و این بیمه‌گرها واقعا نیاز دارند بدانند که در چه وضعیتی تجارت را بیمه می‌کنند.»

در روزهای اخیر، شرکت‌های بیمه «آلیانز» و «مونیخ ره» آلمان نیز اعلام کرده‌اند که فعالیت‌های خود در ایران را متوقف می‌کنند.

قدرت‌های غربی در تلاشند دور چهارم تحریم‌ها علیه ایران را به تصویب برسانند که تاکنون با مقاومت برخی کشورها به ويژه چین مواجه شده است؛ شورای امنیت سازمان ملل تاکنون سه قطعنامه تحریمی علیه برنامه هسته‌ای ایران تصویب کرده است.

ایالات متحده، جدا از تلاش در شورای امنیت سازمان ملل، تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه ایران وضع کرده است؛ قانونگذاران آمریکایی همچنین طرحی را به تصویب رسانده‌اند که به موجب آن شرکت‌هایی که به ایران بنزین صادر می‌کنند، مورد تحریم این کشور قرار می‌گیرند.

تاکنون شرکت‌های رویال داچ شل، شرکت سوییسی ویستول، گلنکور و ترافیگورا، بریتیش پترولیوم، و رلاینس هند، اعلام کرده‌اند که از فروش بنزین به ایران خودداری می‌کنند.

برپایه اعلام آژانس اطلاعات انرژی آمریکا ایران در سال ۲۰۰۹ دست کم، روزانه ۱۲۰ هزار بشکه بنزین از کشورهای چین، مالزی، کویت، روسیه، فرانسه، هلند و سوئیس وارد کرده است.
XS
SM
MD
LG