لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۰

رهبر ایران رویدادهای انتخاباتی را به رزمایش تشبیه کرد


آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی
آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی
آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با تشبیه رویدادهای «قبل و بعد از انتخابات» به رزمایشی که موجب آشکارشدن «نقاط ضعف و قوت» نظام است، از این حوادث به عنوان «یک نعمت بزرگ» یاد کرد.

به گزارش سایت رهبر جمهوری اسلامی، آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با «جمعی از شعرا، فرهیختگان و اهالی فرهنگ، هنر و ادب» بار دیگر ضمن اشاره به رویدادهای انتخاباتی نسبت به «جنگ نرم» مخالفان نیز هشدار داد.

رهبر جمهوری اسلامی خطاب به «اهالی فرهنگ و هنر» و با یادآوری رویدادهای اخیر گفت: «یک انسان هنری و فرهنگی وظیفه سنگین و خطیر بازگویی حقیقت و تبیین و تبلیغ را برعهده دارد و باید برای درک حقیقت تلاش و مجاهدت کند چرا که در حوادث فتنه‌گون، شناخت عرصه و اطراف آن و تشخیص مهاجم و مدافع و دوست و دشمن دشوار است.»

آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه از «جنگ نرم» سخن گفته و آن را «واقعیت امروز» دانست.

رهبر جمهوری اسلامی درباره نشانه‌های جنگ نرم گفت: «وقتی انسان، تجهیز، صف‌آرایی، دهان‌های با حقد(کینه) و غضب گشوده شده و دندان‌های با غیظ فشرده شده علیه انقلاب، امام خمینی و آرمان‌های نظام اسلامی را می‌بیند وجود این جنگ نرم را باور می کند هر چند ممکن است عده‌ای اینها را نبینند.»

آیت‌الله خامنه‌ای پیشتر در نخستین نماز جمعه پس از انتخابات ۲۲ خرداد و درحالی که اعتراض‌های گسترده به نتایج انتخابات در جریان بود، اعتراض‌ها را به عوامل صهیونیست و خارجی نسبت داده و معترضان را متهم کرد که به دنبال ایجاد انقلاب‌های رنگی هستند.

پس از این سخنان، دیگر مقام‌های کشوری و لشکری جمهوری اسلامی نیز به شدت به معترضان حمله کردند و تشکیک در انتخابات را برنامه‌ای از پیش تعیین شده در جهت «انقلاب مخملی» دانستند.

در هفته‌های پس از انتخابات ریاست‌جمهوری صدها نفر از مردم معترض، از جمله بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی، چهره‌های اصلاح‌طلب و روزنامه‌نگاران دستگیر شدند.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی تاکنون در چهار جلسه دادگاه «کودتاه مخملی» به صورت دسته‌جمعی اصلا‌ح‌طلبان سرشناس را به محاکمه کشیده است.

در همین حال محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، در یکی از تازه‌ترین موضع‌گیری‌های خود «انتخابات و دموکراسی» را بستری برای وقوع انقلاب‌های مخملی دانسته و «بزرگترین نقطه آسيب انقلاب و محتواي نظام» را مقاطع انتخابات ارزیابی کرده است.

فرمانده سپاه در عین حال که اصلاح‌طلبان را به برنامه‌ریزی برای انقلاب مخملی متهم کرد، به صراحت گفته است: «برخی از به كار بردن واژه انقلاب مخملی ناراحت می‌شوند اما بايد بدانيم كه همين اتفاقات در بسياری از كشورها در بستر انتخابات و دموكراسی صورت گرفت و از آن نتيجه هم گرفتند.»

محمد باقر ذوالقدر: کشته‌شدگان جنگ نرم منفورترین هستند

محمدباقر ذوالقدر
از سوی دیگر محمد باقر ذوالقدر، معاون ستاد کل نیروهای مسلح در امور بسیج، نیز به تازگی در مشهد با استفاده از اصطلاح «جنگ نرم» گفته است که در این نوع جنگ «دشمن سنگرها را یکی یکی فتح می‌کند و کسی متوجه نمی‌شود.»

محمد باقر ذوالقدر کشته‌‌شدگان در جنگ «سخت» را «شهدا» و کشته‌ شدگان در جنگ «نرم» را در زمره «منفورترین»‌ها‌ خوانده است.

به گفته محمد باقر ذوالقدر «در اتفاقات اخیر به دلیل بصیرت مردم و وجود رهبری آگاه و بصیر دشمن مشخص شد».
XS
SM
MD
LG