لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۲

مراجعه «۲۰ هزار نفر» به بیمارستان در خوزستان به دلیل آلودگی هوا


شهر اهواز٬ ۱۳۹۱
شهر اهواز٬ ۱۳۹۱
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی می‌گوید از تاریخ ۱۱ آبان‌‌ماه حدود بیست هزار نفر به دلیل آلودگی هوا در خوزستان به بیمارستان رفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مجلس شورای اسلامی٬ خانه ملت٬ ناصر سودانی اول آذرماه در مجلس گفت که «طبق گزارش‌ها آلودگی هوا و بارش باران به آلودگی آب در استان خوزستان نیز سرایت کرده» و با اشاره به اعزام تیمی از نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت بهداشت به خوزستان افزود که قرار است پنجم آذرماه گزارش این تیم در صحن مجلس قرائت شود.

وی خاطرنشان کرد: «از تاریخ ۱۱ آبان ۹۲ حدود ۲۰ هزار نفر به دلیل آلودگی هوا به بیمارستان رفتند که بیش از صد نفر آن‌ها در بیمارستان بستری شده‌‌اند و ۱۱ نفر آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بودند.»

در این زمینه ساسان موگهی٬ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خوزستان، نیز ۳۰ آذرماه به خبرگزاری فارس گفت که در مجموعه٬ دو بارش باران میکروبی در خوزستان٬ ۱۸ هزار و ۱۴۱ نفر را راهی بیمارستان کرده است.

مسئله آلودگی هوا در ایران بارها خبرساز شده است و هربار٬ به ویژه با آغاز فصل سرما٬ گزارش‌های مختلفی از افزایش شدید آلاینده‌های هوا در استان‌های مختلف٬ از جمله تهران و خوزستان٬ منتشر می‌شود.

این‌بار نیز به دنبال بارش باران در خوزستان که نخستین مورد آن ۱۱ آبان ماه رخ داد٬ اخبار متعددی درباره مراجعه ساکنان این استان به بیمارستان منتشر شد.

به گزارش اول آذرماه خبرگزاری مهر ناصر کرمی٬ سردبیر خبرگزاری محیط زیست در مناظره‌ای تلویزیونی٬ اظهار کرد که آلودگی هوا در اهواز به ۵۰ برابر حد مجاز رسیده است و افزود: «۹۷ درصد مردم اهواز طی نظرسنجی شهرداری می‌خواهند از این شهر بیرون بروند.»

وی افزود: «می‌توانم اثبات کنم وزارت صنعت٬ وزارت نفت٬ شهرداری و محیط زیست در آلوده بودن شهرها ذینفع هستند و سود می‌برند.»

با این‌که سال‌ها است که در روزهایی از سال آلودگی هوا در شهرهای مختلف ایران به مرز هشدار می‌سد٬ اما هنوز این مسئله راهکار موفقی پیدا نکرده است.
XS
SM
MD
LG