لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۹

دولت احمدی‌نژاد در پی تبدیل «افزایش جمعیت» به قانون


عبدالعلی تاجی، معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی محمود احمدی‌نژاد
عبدالعلی تاجی، معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی محمود احمدی‌نژاد
در ادامه تأکید رهبر جمهوری اسلامی و دولت ایران بر افزایش جمعیت در ایران، معاون محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران، می‌گوید لایحه «جامعی» در مورد افزایش جمعیت از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، عبدالعلی تاجی، معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی محمود احمدی‌نژاد، روز شنبه، ۱۸ شهریورماه، ضمن اعلام این خبر گفت: «بخشی از این لایحه مربوط به تغییر ساعات کاری کارکنان دولت است.»

آقای تاجی توضیح داد: «در لایحه جامع افزایش جمعیت کشور که از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود، حتما بخشی مربوط به ساعات کار است که در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.»

در چند سال اخیر مسئولان حکومت جمهوری اسلامی و برخی از اعضای دولت بارها حمایت خود از افزایش جمعیت در ایران را اعلام کرده‌اند.

علاوه بر آقای احمدی‌نژاد که همواره از مفهوم کنترل جمعیت انتقاد کرده، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، نیز سال گذشته با تأکید بر این که ایران ظرفیت داشتن جمعیت ۱۵۰ میلیونی را دارد، گفت:«من معتقد به کثرت جمعیتم.»

به دنبال این اظهارات، وزیر بهداشت نیز اواخر سال ۹۰ به جمع حامیان افزایش جمعیت پیوست و مردادماه سال جاری نیز کمیسیون اجتماعی مجلس ایران اعلام کرد که برای تحقق توصیه‌های آیت‌الله خامنه‌ای درباره افزایش جمعیت، این موضوع در دستور کار کمیسیون قرار می‌گیرد.

این در حالی است که به گفته ۱۸ شهریورماه عبدالعلی تاجی، شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بسته «مفصلی» را در خصوص افزایش جمعیت تهیه کرده است.

مرکز آمار ایران مردادماه سال جاری، جمعیت ایران را بیش از ۷۵ میلیون اعلام کرد و از «کاهش شدید» در رشد جمعیت کشور خبر داد.

عادل آذر، رئیس مرکز آمار ایران، آن‌ زمان با اعلام این که رشد جمعیتی کشور بر اساس تازه‌ترین سرشماری نفوس و مسکن در ایران ۱.۲۹ درصد است، گفته بود: «رشد جمعیتی در پنج سال اخیر به‌شدت کاهش یافته است.»

مرکز آمار ایران در حالی جمعیت ایران را بیش از ۷۵ میلیون اعلام کرده است که بر پایه محاسبات «انستیتوی ملی مطالعات جمعیتی» فرانسه، شمار ایرانیان در نیمه سال ۲۰۱۱ به هفتاد و هشت میلیون نفر رسیده است.
XS
SM
MD
LG