لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۵۲

دولت خبر «بازجویی از اسفندیار رحیم‌ مشایی» را تکذیب کرد


اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد
اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد
به دنبال انتشار اخباری در مورد «بازجویی از اسفندیار رحیم‌مشایی»، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد، در ارتباط با «فساد بزرگ مالی»، دفتر ریاست جمهوری این خبر را تکذیب و تأکید کرد که شکایت قضایی از جراید منتشرکننده این خبر را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه، ۱۰ خردادماه،‌ خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست جمهوری اعلام کرده است: «در پی انتشار خبری در برخی جراید مبنی بر بازجویی رئیس دفتر رئیس جمهور، این خبر قویا تکذیب می‌شود.»

این مرکز اخبار منتشر شده را «دروغ» خواند و تأکید کرد که انتشار این مسائل با هدف «حاشیه‌سازی برای دولت» صورت می‌گیرد.

روزنامه شرق روز پنج‌شنبه، ۱۱ خردادماه، گزارش کرد که «چند روز پیش هفته‌نامه پنجره در مطلبی درباره فساد بزرگ مالی اخیر، از اسفندیار رحیم مشایی نام برد» و به نقل از «منابع موثق» اعلام کرد که «رئیس دفتر احمدی‌نژاد توسط دستگاه قضایی احضار و توسط ضابطان قوه قضائیه به مدت چهار ساعت» بازجویی شده است.

این روزنامه به نقل از هفته‌نامه «پنجره» نوشت: «ابهامات موجود درباره تخلفات مالی، سفرهای متعدد به کشورهای خارجی، ارتباط با عناصر بیگانه و ... از مواردی است که در بازجویی به عمل آمده از اسفندیار رحیم مشایی مطرح شده است.»

به گفته روزنامه شرق، هفته‌نامه «پنجره» که نخستین بار خبر «بازجویی» از اسفندیار رحیم‌ مشایی، پدر عروس محمود احمدی‌نژاد، را منتشر کرد، از رسانه‌های وابسته به جناح حاکم به شمار می‌رود که مدیر مسئول آن علیرضا زاکانی و جانشین مدیر مسئول آن نیز فرید‌الدین حداد عادل، برادر همسر مجتبی خامنه‌ای، است.

در کنار این خبر، سه روز پیشتر نیز روزنامه‌های تهران امروز و مردمسالاری در گزارش‌هایی از «دوازدهمین جلسه دادگاه فساد مالی سه هزار میلیارد تومانی»، اظهارات عنایت‌الله ریاحی، خواهرزاده اسفندیار رحیم مشایی و از متهمان پرونده اختلاس را با عنوان «اظهارات ع. ر.، خواهرزاده لیدر جریان انحرافی» منتشر کرده بودند.

مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست جمهوری ضمن تکذیب خبر بازجویی از اسفندیار رحیم مشایی تأکید کرده است که «این‌گونه دروغ‌پردازی‌ها و فضاسازی‌های کاذب»، بر «اراده» دولت تأثیری نمی‌گذارد و تنها «موجب بی‌اعتمادی مردم به رسانه‌های» ناشر این اخبار می‌شود.

این مرکز همچنین با اشاره به «حق طبیعی خود برای پیگیری قضایی و حقوقی انتشار این دست اخبار دروغ» تأکید کرده است که «شکایت از جراید منتشرکننده این خبر و پیگیری» آن را تا «حصول نتیجه» دنبال می‌کند.

در چند سال اخیر انتقادها از اسفندیار رحیم‌ مشایی، به‌ویژه از سوی مجلس شورای اسلامی، بارها خبرساز شده است. تعدادی از نمایندگان مجلس در مواردی از وی به عنوان «رهبر» یا عضو اصلی جریان موسوم به «انحرافی» یاد کرده و از محمود‌ احمدی‌نژاد به دلیل «حمایت‌‌هایش» از وی انتقاد کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG