لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۶

مهمانپرست هدف حمله گروهی از معترضان خشمگین در نیویورک قرار گرفت


حمله گروهی از معترضان در نیویورک به رامین مهمانپرست
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:41 0:00

حمله گروهی از معترضان در نیویورک به رامین مهمانپرست

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی روز چهارشنبه، پنجم مهرماه، از سوی گروهی از معترضان خشمگین به سفر احمدی نژاد به نیویورک مورد حمله قرار گرفت. نمایندگی ایران در سازمان ملل، مجاهدین خلق را مسئول تهاجم دانسته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی پلیس نیویورک گفته است که رامین مهمانپرست روز چهارشنبه در حالی که در منهتن نیویورک و در نزدیکی مقر سازمان ملل در حال قدم زدن بود مورد تهاجم گروهی معترض قرار گرفت که به دنبال بالا گرفتن اعتراض‌ها، آقای مهمانپرست از پلیس حاضر در محل درخواست کمک کرده است.

بر اساس ویدیوهای منتشر شده در فضای مجازی، به دنبال فحاشی معترضان به رامین مهمان‌پرست، برخی از آن‌ها نیز سخنگوی وزارت خارجه ایران را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در نهایت، رامین مهمانپرست در حالی که توسط تعدادی پلیس محاصره شده بود، سوار بر ماشین پلیس از محل دور شد.

آن‌گونه که در ویدیوهای منتشر شده به چشم می‌خورد، برخی از این معترضان پرچم شیر و خورشید را در دست داشتند و گروهی نیز جلیقه‌های زردی به تن داشتند که بر روی آنها تصویر افرادی منقوش شده بود که به گفته معترضان، افرادی هستند که توسط جمهوری اسلامی کشته شده‌اند.

اعتراض به جمهوری اسلامی در نیویورک
اعتراض‌ به جمهوری اسلامی در نیویورک
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:25 0:00
لینک مستقیم

تصاویر منتشر شده همچنین نشان می دهد که برخی از معترضان پرچم سوریه را نیز در دست داشتند. آسوشیتدپرس نیز در این خصوص گزارش داده است که شماری از سوری های ساکن آمریکا، در جریان اعترض‌ها به حضور هیات ایرانی در نیویورک، به جمع معترضان ایرانی پیوسته بودند تا اعتراض خود را نسبت به حمایت جمهوری اسلامی از حکومت بشار اسد ابراز کنند.

علیرضا میریوسفی، سخنگو و مسئول مطبوعاتی نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد، گفته است که حمله به رامین مهمانپرست از سوی سازمان مجاهدین خلق طراحی شده است و حفاظت از تمامی دیپلمات‌های حاضر در نیویورک را وظیفه آمریکا دانست.

آقای میریوسفی با انتقاد از تصمیم دولت آمریکا مبنی بر خارج کردن نام سازمان مجاهدین خلق از فهرست گروه‌های تروریستی، گفته است که به دنبال این تصمیم، باید انتظار داشت «چنین رفتارهای خشنی» از این گروه سر بزند.

حمله به سخنگوی وزارت امور خارجه در حالی صورت گرفته است که در همین روز محمود احمدی‌نژاد در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و در غیاب نمایندگان اسرائیل و آمریکا در محل نشست، به ایراد سخنرانی پرداخت و از «سیاست‌های سلطه جویانه و صهیونیسم جهانی» و همچنین عملکرد سازمان ملل انتقاد کرد.

در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل، اطراف این سازمان در نیویورک محل تجمع معترضان به جمهوری اسلامی شده است و حاضران به انحاء مختلف اعتراض خود را به جمهوری اسلامی ابراز می کند.

در این میان به گزارش آسوشیتد پرس، سازمان مجاهدین خلق و حامیان آمریکایی آن‌ها یکی از بزرگترین اعتراض‌های صورت گرفته علیه جمهوری اسلامی در جریان نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل را سازماندهی کرده بودند.

در جریان اعتراض‌های سازمان مجاهدین خلق در نزدیک مقر سازمان ملل، افراد مختلفی، از جمله شماری از سیاستمداران بلندپایه آمریکایی سخنرانی کردند که در این میان آسوشیتدپرس به دو تن از سفیران پیشین آمریکا در سازمان ملل و همچنین دو سیاستمدار دموکرات (کارولین ملونی، نماینده کنونی مجلس نمایندگان آمریکا و پاتریک کندی، نماینده پیشین این مجلس) اشاره کرده است.

بحث عمومی مجمع سازمان ملل روز دهم مهرماه به پایان می‌رسد.
XS
SM
MD
LG