لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۲

کمک یک میلیارد تومانی حسن روحانی به بیمارستان کلیمیان


حسن روحانی٬ رئیس جمهور ایران
حسن روحانی٬ رئیس جمهور ایران
دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اجرایی روز پنجشنبه در جریان بازدید از بیمارستان کلیمیان٬ از اهدای کمک یک میلیارد تومانی حسن روحانی به این بیمارستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری٬ حسین فریدون روز پنجشنبه به همراه وزیر بهداشت به بیمارستان دکتر سپیر رفته و از بخش‌های مختلف این بیمارستان بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید٬ در جمع اعضای هیئت مدیره و پزشکان این بیمارستان با اظهار این‌که در ابتدای کار دولت٬ ۵۰۰ میلیون تومان توسط حسن روحانی به بیمارستان دکتر سپیر کمک شد٬ از اهدای ۵۰۰ میلیون تومان دیگر از سوی رئیس جمهور به این بیمارستان خبر داد.

بیمارستان دکتر سپیر که متعلق به جامعه کلیمیان ایران است سال ۱۳۲۱ از سوی موسسه خیریه کانون خیرخواه تاسیس شده است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی روز پنجشنبه با حضور در بیمارستان دکتر سپیر به تاکید حسن روحانی بر توجه به همه اقوام و ادیان اشاره کرد و گفت: «در زمان شروع به کار وزیر بهداشت در دولت یازدهم٬ رئيس جمهور تاکید کرد بیمارستان‌های مربوط به هموطنان مسیحی و کلیمی حتما مورد توجه بیشتری قرار گیرد.»

پیش از این نیز حسن فریدون در آستانه آغاز سال نوی میلادی٬ ضمن بازدید از درمانگاه خیریه ارامنه آودیس آویدیسان در شرق تهران٬ از کمک یک میلیارد تومانی حسن روحانی برای تجهیز این درمانگاه خبر داد. به گفته آقای فریدون٬ این اقدام به پیشنهاد وزیر بهداشت صورت گرفته بود.

دولت حسن روحانی تاکنون بارها بر حقوق شهروندی و احقاق حقوق اقلیت‌های قومی و مذهبی تاکید کرده است.

در همین راستا حسن روحانی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری٬ علی‌ یونسی٬ وزیر اطلاعات دولت محمد خاتمی را به سمت دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی منصوب کرد.

این سمت٬ عنوان جدیدی است و روسای جمهوری ایران پیش از این٬ تنها یک مشاور در امور اهل سنت داشتند.
XS
SM
MD
LG