لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۸

اسقف اعظم بریتانیا: از جان ساکنان اردوگاه اشرف حفاظت کنيد


رُوان ویلیامز، اسقف اعظم کانتربری
رُوان ویلیامز، اسقف اعظم کانتربری
رُوان ويليامز، اسقف اعظم کانتربری و بالاترین مقام مذهبی بریتانیا، روز يک‌شنبه از آمريکا و عراق خواست که از جان ساکنان اردوگاه اشرف در مقابل خشونت و سوء‌رفتار حفاظت کنند.

آقای ويليامز در اطلاعيه‌ای که در وب‌سايت خود منتشر کرده آورده است که اميد دارد هم دولت عراق و هم دولت آمريکا صدای کسانی که نگرانی عميقی از نقض حقوق بشری اين افراد دارند را بشنوند و به فوریّت نسبت به آن واکنش نشان دهند.

اسقف کانتربری در ادامه می‌نويسد که وضعيت اردوگاه اشرف «از جنبه‌ حقوق بشری و مسايل بشردوستانه از اهميت و فوريت بسياری برخوردار است».

رُوان ويليامز، رهبر روحانی کليسای آنگليکن در سرتاسر جهان، می‌گويد يک هيئت ناظر سازمان ملل بايد برای بازديد از اين اردوگاه تأسيس شود.

اعضای سازمان مجاهدين خلق دولت آمريکا را متهم می‌کنند که نتوانسته از جان حدود سه هزار و ۵۰۰ عضو اين سازمان که از سال۱۳۸۲ در اين اردوگاه محبوس شده‌اند حفاظت کند. نيروهای ارتش آمريکا در سال ۱۳۸۲ اين اردوگاه را به تصرف خود درآورده و ساکنان آن را خلع سلاح کردند.

ارتش آمريکا، ۹ ماه پيش، در ابتدای سال جاری ميلادی مسئوليت اين اردوگاه را به نيروهای عراقی سپرد. در تيرماه سال جاری، نيروهای عراق در تلاش برای تسلط بر اين اردوگاه با ساکنان آن درگير شدند. اين درگير‌‌ی‌ها تلفاتی نيز در برداشت که اعضای مجاهدين شمار آن را ۹ کشته و صدها زخمی اعلام کردند.

اسقف اعظم کانتربری در عين حال از ايرانی‌های ناراضی که در بيرون سفارت آمريکا در لندن، در حمايت از ساکنان اردوگاه اشرف دست به اعتصاب غذا زده‌اند، خواسته‌است به اعتراض خود پايان دهند.
XS
SM
MD
LG