لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۲

دو بسیجی در عملیاتی انتحاری در چابهار کشته شدند


 تصویر بمبگذار انتحاری در چابهار. عکس از فردا نیوز
تصویر بمبگذار انتحاری در چابهار. عکس از فردا نیوز
یک عملیات انتحاری که روز جمعه، ۲۸ مهرماه، در چابهار استان سیستان و بلوچستان رخ ‌داده، موجب کشته شدن «دو تن از اعضای بسیج» و مجروح شدن «دستکم پنج تن» شده است.

محمود مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفته است که فرد بمب‌گذار قصد نفوذ به درون مسجد امام حسین چابهار را داشته که به دنبال جلوگیری بسیجیان حاضر در محل از ورودش به مسجد، این شخص خود را مقابل محل ورودی مسجد منفجر کرده است.

گروهی به نام حرکت انصار، با انتشار عکسی که منتسب به فرد بمبگذار انتحاری است، مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

آقای مظفر در آخرین اظهارات اعلام کرده است: «در این حادثه تا کنون دو تن شهید و پنج تن دیگر مجروح شده‌اند.»

طبق گزارش‌ها افراد کشته شده بسیجی هستند و رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر آنها را «مرتضی آسوده» و «حامد بزی» معرفی کرده است.

به گزارش فارس مرتضی آسوده دانش‌آموز دبیرستان و حامد بزی دانشجوی رشته کامپیوتر بوده‌اند.

در همین حال رجبعلی شیخ‌زاده، معاون سیاسی- امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان درباره این حمله انتحاری گفت «تروریست‌ها قصد ورود به محل برگزاری نماز جمعه و عملیات تروریستی را داشتند که با هوشیاری نیروهای امنیتی و بسیجی» شناسایی شدند.

وی افزود: «ماموران انتظامات مسجد امام حسین در یکی از وروردی‌های ایست و بازرسی منتهی به محل برگزاری نماز جمعه به یک نفر که لباس مبدل نظامی بر تن داشته مشکوک می‌شوند. فرد تروریست پس از شناسایی اقدام به فرار کرد که مورد تعقیب ماموران قرار گرفته و پس از بی توجهی به فرمان ایست و تیر اخطار هوایی، مورد هدف گلوله قرار می گیرد و سپس جلیقه انفجاری منفجر می‌شود.»

وی افزود: «متاسفانه دو بسیجی سلحشور که یکی شیعه و دیگری اهل تسنن بودند، به دلیل نزدیکی با عامل تروریستی با فاصله زمانی از یکدیگر به شهادت رسیدند.»

به گفته این مقام مسئول استان سیستان و بلوچستان، یک مامور نیروی انتظامی و سه خواهر و برادر، بر اثر اصابت ترکش زخمی شده‌اند.

به گزارش رویترز، حمله انتحاری روز جمعه در حالی رخ داده است که ۲۴ آذرماه سال ۸۹ نیز یک انفجار انتحاری در نزدیکی همین مسجد، «دستکم ۳۹ کشته» بر جای گذاشت که به دنبال آن گروه «جندالله» با انتشار بیانیه‌ای، مسئولیت حمله انتحاری را بر عهده گرفت.

یعقوب جدگال، نماینده چابهار در مجلس روز جمعه ضمن محکوم کردن این حمله، با اظهار این‌که احتمالا افرادی که دست به این حمله انتحاری زده‌اند «بازماندگان گروه‌های تروریستی قبل» هستند، گفته است: «هدف آنها چیزی به جز تفرقه‌انگیزی میان شیعه و سنی و اقوام مختلف در منطقه نیست.»

علی عبداللهی، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور به خبرگزاری ایسنا گفته است که جزئیات حادثه انتحاری روز جمعه از سوی وزارت کشور در حال بررسی است.
XS
SM
MD
LG