لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۹

سپاه: دو فروند هواپیمای جاسوسی غربی را در خلیج فارس سرنگون کرده‌ایم


فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران از «سرنگونی دو هواپیمای جاسوسی غربی بر فراز خلیج فارس» خبر داد ولی در این مورد مدرکی ارائه نداد.

امیرعلی حاجی‏زاده در این مورد اظهار داشت: «ما تا الان تعداد زیادی از هواپیماهای جاسوسی و فوق پیشرفته آنها را سرنگون و در مواردی مهندسی معکوس کرده ‏ایم و تعداد زیادی از این هواپیماها را ساخته‏ایم. البته بعضی از مسائل از نظر ما خیلی اهمیت ندارد که بازگو شود، مثلاً ما در خلیج فارس دو فروند هواپیمای آنها را ساقط کرده‏ایم.»

به گزارش خبرگزاری مهر، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران این مطلب را در گفت‌وگو با خبرنگار مجله پیام انقلاب، ارگان رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در شماره جدید این مجله، اعلام کرده‌است.

وی در این گفت‌وگو در مورد زمان این رویدادها و کشوری که «هواپیماهای سرنگون شده» به آن تعلق دارند توضیحی نداد.

بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ناوگان پنجم ایالات متحده که در خلیج فارس مستقر است در واکنش به این خبر گفته‌است گزارشی که حاکی از سقوط «اخیر» هواپیماهای خود باشد دریافت نکرده‌است.

بنا به گزارش مهر، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در ادامه اذعان کرد: «غربی‏‌ها یک سری توانمندی‌‏هایی را از مدت‏ها قبل دارند که نمی‏توان آنها را نایده گرفت، به خصوص ماهواره. ماهواره‏ها می‏توانند عکس‏هایی را با دقت حتی کمتر از یک متر مربع هم تهیه کنند و این توانمندی وجود دارد. یا مثلاً هواپیماهای جاسوسی دارند که در برخی از نقاط توانایی تهیه عکس دارد. البته از اینها عمدتاً در افغانستان و عراق و نظایر آن استفاده می‏کنند و در کشور ما جرأت استفاده گسترده ندارند. ولی اینکه آیا تجاوز هوایی داشته‏اند؟ به میزان محدود بله.»

امیرعلی حاجی‏زاده افزود: «ما به طور کامل بر دشمنان مسلط هستیم. هر تغییری که در سواحلمان اتفاق می‏افتد متوجه می‏شویم. وقتی در ناوها و رزم‏ناوهای آنها آماده‌‏باش اعلام می‏شود یا کارکنان ناوهای هواپیمابرشان جلیقه نجات می‏پوشند و آماده می‏شوند که قایق‏ها را داخل دریا بیندازند، همه و همه را ما مطلعیم.»

وی در پاسخ به اینکه آیا سپاه آمادگی تولید انبوه موشک‏‌ها و محصولات هوافضا و صدور آنها را دارد گفت: «ما به بعضی از کشورهای دوست که به امکانات ما نیاز داشته باشند کمک می‏کنیم ولی به طور کلی علاقه‏ای به این گونه کارهای تجاری و اقتصادی نداریم.»
XS
SM
MD
LG