لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۳

احمد جنتی: چهار آدم عوضی می‌گویند رفع حصر


احمد جنتی، دبير شورای نگهبان، سخن گفتن از رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، نامزدهای معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸،‌ را کار «چهار آدم عوضی» توصيف کرده است.

به گزارش خبرگزاری ميزان، آقای جنتی، پيش از ظهر شنبه چهارم بهمن، با بيان اينکه «۲۲ بهمن روز تودهنی به کسانی است که از رفع حصر سخن می‌گويند»، گفته است: «آنهايی که می‌گويند حصر بايد شکسته شود به دنبال آن هستند تا فتنه‌گران دوباره بيرون آمده و فتنه‌انگيزی کنند.»

دبير شورای نگهبان تاکيد کرده که «مردم بايد در ۲۲ بهمن با حضور گسترده خود اين نقشه فتنه‌گران را فاش و آن را محکوم کنند» و افزوده است: «اگر چهار آدم عوضی شروع به حرف زدن در اين زمينه کنند آيا اين حرف ۷۵ ميليون نفر ايرانی است؟»

احمد جنتی، ۲۹ بهمن ۱۳۸۹ و در نماز جمعه تهران، از قوه قضائيه خواسته بود که «سران فتنه» را در خانه‌های خود «زندانی» کند و «تلفن و اينترنت آنها قطع شود».

ميرحسين موسوی و مهدی کروبی در همان روزها در خانه‌های خود حبس و ارتباط آنها با دنيای بيرون به شدت کاهش يافت.

مسئولان جمهوری اسلامی اغلب از اين افراد به عنوان «سران فتنه» نام می‌برند.

دبير شورای نگهبان در آذر ماه ۱۳۹۲ نيز گفته بود که «نظام به سران فتنه خيلی منت گذاشته که در خانه خود محبوس هستند» و افزود: «اگر رأفت اسلامی نبود، آنان بايد اعدام می‌شدند».

علی مطهری، نماينده تهران در مجلس شورای اسلامی، از افرادی است که بيشترين اظهارنظرها را درباره لزوم پايان دادن به حصر خانگی رهبران جنبش سبز داشته است.

آقای مطهری معتقد است که ميرحسين موسوی و مهدی کروبی بايد همراه با محمود احمدی‌نژاد در دادگاه محاکمه شوند و حصر خانگی آنها غير قانونی است.

علی مطهری پيش از اين در نامه سرگشاده‌ای به احمد جنتی، او را متهم کرد که از محاکمه ميرحسين موسوی و مهدی کروبی «هراس» دارد و «نگران» روشن شدن برخی حقايق است که به گفته او «تبليغات چندساله را نقش بر آب خواهد کرد».

نماينده تهران در مجلس شورای اسلامی همچنين گفته در ديداری که با آيت‌الله علی خامنه‌ای داشته، رهبر جمهوری اسلامی هم «جرم» مهدی کروبی و ميرحسين موسوی را «بزرگ» توصيف کرد و گفت که در صورت محاکمه اين دو «حکم بسيار سنگينی» در انتظارشان خواهد بود.

XS
SM
MD
LG