لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۴

عفو بین‌الملل: کاظمینی بروجردی به شدت بیمار و نیازمند درمان است


عفو بین‌الملل از وخامت حال سیدحسین کاظمینی بروجردی، روحانی زندانی منتقد حکومت ایران و نیاز فوری او به اقدامات درمانی خبر داده است.
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:22 0:00
لینک مستقیم

این سازمان غیر دولتی مدافع حقوق بشر که مقرش در لندن است، در بیانیه‌ای که چهارشنبه ۱۳ فروردین (دوم آوریل) صادر کرد، گفته که آقای کاظمینی بروجردی از بیماری‌های متعددی مانند دیابت، آسم، پارکینسون، مشکلات کلیوی و قلبی و پا درد و کمر درد رنج می‌برد و یکی از چشم‌هایش نیز بخشی از بینایی خود را از دست داده است.

عفو بین‌الملل همچنین افزوده که این روحانی زندانی در ایران، به طور مداوم غش می‌کند و وضعیت سلامتش بد‌تر می‌شود.

این گزارش افزوده که اگرچه پزشکان زندان اوین تاکید کرده‌اند که آقای کاظمینی بروجردی باید در بیمارستانی بیرون از زندان بستری و درمان شود اما این اتافق تاکنون رخ نداده است.

این در حالی است که آقای بروجردی در هشت سال اخیری که آن را در زندان گذرانده، سه بار برای درمان بیماری‌های خود به بیمارستان منتقل شده است.

سیدحسین کاظمینی بروجردی که گزارش شده از روحانیون سنتی مخالف ولایت فقیه و طرفدار جدایی دین از حکومت است، در مهرماه ۱۳۸۵ و به دنبال درگیری شدید نیروهای امنیتی با صد‌ها هوادارش در مرکز تهران، بازداشت شد.

این روحانی منتقد حکومت ایران به ۱۱ سال زندان محکوم شده اما عفو بین‌الملل می‌گوید که در زندان به او گفته شده، در صورتی که حاضر به اعتراف علیه خود و عقایدش نباشد، حتی با پایان مدت زندان نیز آزاد نخواهد شد.

به گزارش عفو بین‌الملل، آقای کاظمینی بروجردی برای اعتراف علیه خود به شدت تحت فشار است.

در سال‌های اخیر، تعداد زیادی از پیروان حسین کاظمینی بروجردی نیز بازداشت و زندانی شده‌اند.

خانواده و هواداران این روحانی منتقد حکومت ایران، در این مدت با نوشتن نامه‌های متعددی به دبیرکل سازمان ملل متحد و گزارشگر ویژه این سازمان درباره حقوق بشر در ایران، خواستار آزادی سیدحسین کاظمینی بروجردی شده‌اند.
XS
SM
MD
LG