لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۲

وزیر خارجه ایران بار دیگر به مجلس احضار شد


محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران، سه‌شنبه ۱۴ بهمن، در کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی حاضر می‌شود تا به پرسش‌های ۲۵ نفر از اعضای اين کميسيون پاسخ دهد. آقای ظريف ماه گذشته نيز به مجلس احضار شده بود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) در گزارش خود اشاره‌ای به دليل احضار وزير امور خارجه به مجلس نکرده اما نوشته که دو روز پيش از آن، کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی، «ابعاد سفر نايب رئيس مجلس آلمان به تهران را با حضور مسئولان ذی ربط بررسی می‌کنند.»

کلوديا روت، نايب رئيس مجلس آلمان هفته گذشته به تهران سفر کرد و در ديدار با محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، از سرکوب‌ها در ايران و حصر خانگی رهبران جنبش سبز انتقاد کرد و با اشاره به انتقادات مقام‌های جمهوری اسلامی از نقض حقوق بشر توسط آمريکا در زندان‌های گوانتانامو و ابوغريب، گفت: «انسان بايد اصلاحات حقوق بشری را ابتدا در خانه خود درست کند و بعد از آن به گوانتانامو و ابوغريب انتقاد کند».

اين سخنان، خشم اصولگرايان و تعدادی از نمايندگان مجلس را به دنبال داشت.

محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه جمهوری اسلامی، ۱۶ دی ماه نيز با حضور در مجلس شورای اسلامی از عملکرد خود در مذاکرات هسته‌ای دفاع کرد و اطمينان داد که هيئت مذاکره‌کننده ايرانی به دنبال اهداف سياسی و جناحی خود در اين مذاکرات نيست.

آقای ظريف و تيم او در گفت‌وگوهای اتمی توسط تعدادی از اصولگرايان، رسانه‌های آنها و نمايندگان مجلس متهم است که به اندازه کافی در برابر قدرت‌های جهانی طرف مذاکرات هسته‌ای با ايران قاطع عمل نمی‌کنند.

XS
SM
MD
LG