لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۷

نجفی از معرفی خود به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت روحانی خبر داد


محمدعلی نجفی، عضو شورای شهر تهران، از انتخاب خود به عنوان وزیر آموزش و پرورش در دولت نخست حسن روحانی خبر داد.

آقای نجفی به ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران، گفت: «آقای روحانی گفته‌اند که من را به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی خواهند کرد و گفتند انتخاب من شما هستید و باید خودتان را برای معرفی و ارائه برنامه آماده کنید.»

محمدعلی نجفی در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی هم وزیر آموزش و پرورش بود.

او گفته که نمی‌تواند به طور قطعی درباره معرفی نهایی خود به مجلس به عنوان گزینه پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت آموزش و پرورش اظهارنظر کند اما در کارگروهی که رئیس جمهور منتخب به منظور انتخاب وزیر آموزش و پرورش تشکیل داده، نام وی پیشنهاد شده بود.

پیش از این نام آقای نجفی به عنوان گزینه احتمالی حسن روحانی برای ریاست بر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در صورت احیای مجدد این سازمان مطرح بود.

محمدعلی نجفی از نیروهای نزدیک به جناح اصلاح‌طلب است که روابط گرمی با افرادی مانند اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی دارد.

رسانه‌های جناح اصولگرا در گزارش‌ها و اخبار روزهای اخیر خود از آقای نجفی به عنوان یکی از «حلقه‌های فتنه» نام می‌بردند و به حسن روحانی درباره استفاده از او در کابینه خود هشدار می‌دادند.


تغییرات جدید از سال 93

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا، از وضعیت فعلی آموزش و پرورش انتقاد کرد و «ترمیم حقوق و مزایا و شان و منزلت معلمان» در کنار «مسئله کیفیت در آموزش و پرورش» را «دو چالش» عظیم پیش روی این وزارتخانه برشمرد.

آقای نجفی همچنین وعده داد که از سال 93 «تغییرات جدیدی» در آموزش و پرورش ایجاد کند.

او البته گفت که تلاش می‌کند در سال جاری تحصیلی، از «تغییرات شتابزده» خودداری کرده و «تصمیمات اتخاذشده را محترم» شمرده اما «جهت اصلاح این تصمیمات و کم‌ کردن مشکلات و ایرادات، اقداماتی» انجام می‌شود.

زنگنه؛ وزیر نفت


خبرگزاری بین‌المللی رویترز و خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، نیز در گزارش‌های جداگانه‌ای از قطعی شدن معرفی بیژن نامدار زنگنه به مجلس شورای اسلامی برای وزارت نفت خبر دادند.

رویترز به نقل از «یک منبع ایرانی»، زنگنه را فردی معرفی کرد که در دوران ریاست خود بر وزارت نفت، توانست میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری را جذب صنعت نفت و گاز ایران کند.

ایسنا هم به نقل از «اطرافیان رئیس جمهور منتخب»، بیژن نامدار زنگنه را به عنوان گزینه نهایی حسن روحانی برای معرفی به مجلس اعلام کرد.

آقای زنگنه به مدت 16 سال در دولت‌های اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی وزیر نفت بود.
XS
SM
MD
LG