لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۶

نسرین ستوده ساعاتی پس از بازداشت آزاد شد


نسرین ستوده، محمد ملکی، محمد نوری‌زاد در برابر کانون وکلای دادگستری مرکز
نسرین ستوده، محمد ملکی، محمد نوری‌زاد در برابر کانون وکلای دادگستری مرکز

رضا خندان از آزادی همسرش نسرين ستوده، ساعاتی پس از بازداشت خبر داده است. آقای خندان عصر شنبه سوم آبان در صفحه فيسبوک خود نوشت که خانم ستوده، وکيل دادگستری، پس از آزادی در تماسی تلفنی اين مسئله را اطلاع داده است.

همسر نسرين ستوده افزوده که جزئيات بيشتر درباره بازداشت نسرين ستوده را در آينده اعلام می‌کند.

نسرين ستوده، وکيل مدافع حقوق بشر، از صبح روز سه‌شنبه، ۲۹ مهرماه، در اعتراض به حکم دادگاه انتظامی وکلا مبنی بر محروميت سه ساله‌اش از وکالت و مواردی نظير «تلاش برای محو کامل استقلال کانون وکلا و ناديده گرفتن حق دگرانديشان در انتخاب وکيل» در مقابل کانون وکلای دادگستری مرکز در تهران، تحصن کرده بود.

او شنبه سوم آبان، پس از حضور در تجمعات اطراف ساختمان وزارت کشور در اعتراض به اسيدپاشی‌های اخير در اصفهان، بازداشت شد.

همسر خانم ستوده در صفحه فيسوک خود نوشته که گيتی پورفاضل و عباس جمالی، دو وکيل ديگر دادگستری و دو فعال سياسی به نام پيمان عارف و فريد روحانی نيز همراه نسرين ستوده بازداشت و پس از گرفتن عکس و مدارک شناسايی و در برخی موارد گرفتن تلفن جيبی، آزاد شدند.

محمد نوری‌زاد و محمد ملکی، دو فعال سياسی منتقد جمهوری اسلامی، خانم ستوده را در روزهای نخست تحصن‌اش همراهی می‌کردند.

آقای خندان، روز ۲۶ مهرماه خبر داده بود که دادگاه انتظامی وکلا «تحت فشار» و با درخواست دادسرای اوين با محروميت خانم ستوده از وکالت به مدت سه سال موافقت کرده است.

اين در حالی‌ است که دادگاه انتظامی وکلا در هفته اول شهريورماه به اين وکيل دادگستری اجازه داده بود که به کار خود به عنوان وکيل ادامه دهد.

دادگاه بدوی، نسرين ستوده را ۲۰سال از وکالت محروم کرده بود، اما به استناد ماده ۱۷ قانون استقلال وکلا، هيچ دادگاه ديگری نمی‌تواند پروانه يک وکيل را تعليق يا لغو کند.

XS
SM
MD
LG